Hatalmasat zuhant a Ferrari a biztató monacói és bakui hétvégék után Le Castellet-ben: bár az időmérőn még a középmezőny elejére kvalifikálták magukat, a futamon annyira hátraestek, hogy végül sem Carlos Sainz, sem Charles Leclerc nem szerzett pontot. Nem csoda, hogy a maranellóiak válaszokat keresnek a nehézségekre, Sainz szerint pedig a gumikopásban rejlik a válasz. Egyetért ezzel Mattia Binotto is, akinek viszont az a rossz híre van a Scuderia rajongói számára, hogy aligha oldják meg a gondjaikat 2022 előtt:
„Javíthatunk-e rajta egy egyszerű fejlesztéssel az autón? Talán javíthatunk a helyzeten, de ahhoz, hogy meg is oldjuk, valamiféle eszköz cseréjére, például a felnijére lenne szükségünk, ami viszont nem lehetséges a szabályok szerint” – magyarázta a csapatfőnök a Crash.net hasábjain.
„Fontosabb számunkra, hogy olyan szakaszban járunk, amikor meg kell értenünk és megpróbálnunk ezt orvosolni a következő idényre. Ez idő alatt viszont a probléma újra előjöhet néhány versenyen, de nem az összes pályán. Pálya- és időjárásfüggő lesz a dolog. Fel kell készülnünk, hogy a jövőben újra előállhat a helyzet, ezen a pályán pedig talán nagyobb problémát jelentett mindez.”
Binotto ugyanakkor azt nem tudta megmagyarázni, mi is jelenti a probléma gyökerét: „Nincs most még válaszom, ki kell elemeznünk az adatokat, lefuttatnunk néhány szimulációt. Ez is része a ránk váró feladatoknak, de pillanatnyilag nem tudok válasszal szolgálni.”
Arra a felvetésre, hogy esetleg a Pirelli által a bakui defektek miatt előírt nagyobb keréknyomás állhat-e a szenvedésük hátterében, a Ferrari-főnök egyértelmű választ adott: „Nem hiszem, hogy ennek volt hatása. Ha megnézzük az előírásokat, a nyomást a hátsó gumikban emelték meg, nekünk meg az elsőkkel voltak problémáink, szóval ilyen szempontból nem változott semmi. A válasz egyértelműen nem.”