DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Norris: Át kellene ezt gondolni, ez nem fair

Nem tartja igazságosnak a háromhelyes rajtbüntetését és a három büntetőpontot a McLaren pilótája, akit azért meszeltek el a bakui időmérőn, mert nem hajtott a bokszba az egyik piros zászlónál.

Mint arról beszámoltunk, Lando Norris háromhelyes rajtbüntetést és három büntetőpontot kapott az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj időmérőjét követően, így a hatodik helyett a kilencedik rajtkockából kezdheti majd meg a bakui versenyt. A brit bűne az volt, hogy az Antonio Giovinazzi balesete után belengetett piros zászlók után nem hajtott egyből a bokszutcába, hanem még egy kört megkezdett. A mclarenes ugyanis éppen a bokszbejárat környékén járt a megszakítás pillanatában, s egy nem egyértelmű rádiózás után már csak a fehér vonal átlépésével tudott volna bekanyarodni a bokszba.

„Véleményem szerint semmi rosszat nem csináltam” – nyilatkozta az ítélet után Norris, akit a Motorsport.com idéz. „Kemény helyzet ez, hiszen komoly tempónál kell gyors döntéseket meghoznunk, hogy mi a legjobb és legbiztonságosabb lépés. És úgy érzem, az volt a legbiztonságosabb, amit én csináltam, hiszen akár blokkolva is lehetett volna a bokszbejárat, és akkor nem is mehettem volna be. Akkor teljesen más történet lenne.”

norris-baku-boksz-dppi-1



„Szóval nehéz ez, nem volt időm beszélni a mérnökömmel, hogy szakítsam-e félbe az etapot vagy sem. Azt csináltam, amiről úgy gondoltam, csinálnom kell. De ez szívás, mert azt hiszem, végül is szabály van erre. Olykor van is némi engedékenység, ha a versenyző bizonyos helyzetekben a legjobb döntést hozta meg. Szóval letört vagyok, mert a háromhelyes hátrasorolás jócskán megnehezíti az életünket vasárnap. Nem érzem fairnek a döntés, de ez van.”

Norris szerint bizonyos esetekben a felügyelőknek mérlegelnie kellene, hogy mi is volt a helyes döntés az adott helyzetben – akár annak ellenére is, hogy az nem feltétlenül felel meg a szabályzat betűjének: „Bizonyos helyzetekben egy pillanatra bele kellene gondolniuk, milyen nekünk a pilótafülkében ülni, és mire és mennyi idő alatt is kell reagálniuk akkora tempó mellett. Szerintem egy megrovás vagy ilyesmi lett volna a helyes döntés. Egyes területeken át lehetne gondolni, hogy felül lehessen írni magát a szabályt, és átgondolni, mi is a fair a pilótára vagy a csapatra nézve. Senkit sem veszélyeztettem, sőt igazából a biztonságosabb döntést hoztam meg. Ez még rosszabbá teszi a helyzetet, nem érdemeltem három büntetőpontot ezért.”

„Nem csináltam semmi veszélyeset. Tudom, mi a szabály, szóval nem arról van szó, hogy nem értettem, mi a helyzet. Bizonyos helyzetekben át kellene gondolniuk, hogy mi is történt, csinált-e bármi rosszat az adott versenyző. Nem lenne szabad tönkretenni a vasárnapomat egy ilyen esetért. Ahogy említettem, szerintem ez egy rossz döntés vagy rossz és unfair szabály, de ez van, nem tudok mit tenni ellene.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: