Nem példa nélküli a Formula-1 történetében, hogy egy versenyző szándékos piros vagy sárga zászlóval befolyásolta egy időmérő végeredményét: a leghírhedtebb eset Michael Schumacher leparkolása a Rascasse-kanyarban 2006-ban, Monacóban. 15 évvel később ugyanitt a riválisok nem gondolták, hogy a ferraris Charles Leclerc szándékos balesettel biztosította be a rajtelsőséget, mégis felmerült, hogy az ilyen esetekben szankcióra lenne szükség.
Példaként az IndyCart emlegették, ahol a szabály értelmében a piros zászlót – esetenként sárgát is – kiváltó versenyzőtől köridőt vesznek el, így elrettentve mindenkit a szándékosságtól. A monacói hétvégét követően a Formula-1 döntéshozói is latolgatják egy ilyen előírás bevezetését.
„Mint minden hasonló esetben, az FIA, a Formula-1 és a csapatok számításba veszik, mennyire lenne indokolt ez a lépés” – idézi a RaceFans.net Michael Masi versenyigazgatót. „Ismerem az IndyCar-szabályt, amely némely nemzetközi FIA-sorozatban és nemzeti bajnokságban is érvényben van világszerte. Megvizsgáljuk és minden fontos illetékessel együtt meghatározzuk, megfelelő-e vagy sem.”
Az említett illetékesek közül valaki a jelek szerint már most a javaslat támogatói közé tartozik: a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff okosnak tartja az IndyCar-szabályt, azaz a köridő elvételét.
„Korábban nem ismertem ezt az Amerikában már jó ideje alkalmazott szabályt, de egészen okos dolognak tartom, ezzel ugyanis a későbbi feszültségeket el lehet kerülni. Természetesen nem gondolom azt, hogy Charles szándékosan ment volna falnak az időmérő utolsó percében. De ez a szabály itt is jól jönne, megelőzné a későbbi összeesküvés-elméleteket, már senki nem kérdőjelezhetné meg a véletlen jelleget, ha ismét történne bármikor egy hasonló” – mondta az osztrák csapatfőnök.