Még többen is gyorskörön voltak, amikor Charles Leclerc a monacói időmérő edzés utolsó percében a falhoz csapta a Ferrarit, így pedig egyértelművé vált, hogy már senki nem tudja megelőzni és biztosan az első rajtkockát kaparintja meg. Toto Wolff ugyan nem hiszi, hogy szándékosan ment volna falnak a fiatal monacói, mégis úgy gondolja, igazságosabb lenne, ha ilyenkor egy szabályt alkalmazva automatikusan elveszítené a csattanó versenyző korábbi leggyorsabb idejét.
Max Verstappen remek első szektorral jelentkezett utolsó mért idejében, de befejezni sem ő, sem még sokan mások nem tudták utolsó körüket a Q3-ban, mivel Leclerc balesete miatt azonnal piros zászló lépett érvénybe és a kvalifikációból már csak másodpercek voltak hátra, így a versenyigazgatóság természetesen nem is indította újra az edzést.
Bár a Mercedes vezérpilótáját, Lewis Hamiltont nem érintette érdemben a dolog, ő ugyanis azon kevesek egyike volt, aki befejezhette gyorskörét, de nem javított, maradt hetedik és biztosan nem is léphetett volna már feljebb. De például Verstappen vagy Sainz még veszélyesek lehettek volna Leclerc-re.
A holland is úgy nyilatkozott, hogy kizártnak tartja, hogy Leclerc szándékosan állt volna a falba, hogy ezzel tartsa meg első rajtkockáját. A Mercedes csapatfőnöke szerint az IndyCar egyik szabályát kéne átültetni a Formula-1-be is, ha valaki az időmérő edzésen összetöri az autóját, automatikusan elveszíti korábban futott leggyorsabb idejét is.
„Korábban nem ismertem ezt az Amerikában már jó ideje alkalmazott szabályt, de egészen okos dolognak tartom, ezzel ugyanis a későbbi feszültségeket el lehet kerülni. Természetesen nem gondolom azt, hogy Charles szándékosan ment volna falnak az időmérő utolsó percében, túl sokat kockáztatna ezzel, a visszájára is elsülhet egy ilyen” – nyilatkozta Toto Wolff a The Race hasábjain.
„De ez a szabály itt is jól jönne, megelőzné a későbbi összeesküvés-elméleteket, már senki nem kérdőjelezhetné meg a véletlen jelleget, ha ismét történne bármikor egy hasonló” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke. Mi mit szólnánk egy ilyen szabályhoz? Igazságosabb lenne, ha ilyenkor a balesetet szenvedő versenyző automatikusan elveszítené korábbi legjobb idejét?