A hazai Monacói Nagydíjon érzelmi hullámvasutat átélő Charles Leclerc első nyilatkozatában közölte: a jelek szerint nem váltóhiba miatt kellett feladnia a versenyt már a rajt pillanata előtt, ami hatalmas lehetőséget vett el tőle pole-pozíciósként. Mattia Binotto is hangsúlyozta, nem a sebességváltó hibásodott meg.
„Ahogy már elmondtam, ez nem váltóhiba volt. Nem kockáztattunk a sebességváltóval. Bizonyosak voltunk benne, hogy rendben lesz a futamra. De annak kapcsán, ami történt, magyarázatra van szükség, jelenleg pedig nincsen magyarázatunk. Elemeznünk kell, ami történt” – mondta a csapatfőnök a Sky csatornának. A Ferrari tehát cáfolja, hogy öthelyes rajtbüntetést akartak megúszni, vállalva a meghibásodás kockázatát.
Nem a sebességváltó, hanem a kardántengely ment tönkre, ráadásul a baloldali, míg Leclerc az SF21 jobb felével csapódott a szalagkorlátnak az időmérő edzésen. Ez azt jelenti, hogy a meghibásodásnak talán nincs is összefüggése a balesettel – erre azonban csak alapos vizsgálat deríthet fényt.
„Teljes mértékben át kell látnunk, mi történt. A meghibásodás a tengely és a kerékagy találkozásánál történt, a bal kéz felőli oldalon. Tehát nem váltóprobléma jelentkezett. A sebességváltót átvizsgáltuk tegnap este, és úgy vélem, rendben volt a mai futamra. Ez a hiba éppen a másik oldalon történt, mint a baleset. Tehát lehet, hogy teljesen független a balesettől. De ezt alaposan át kell látnunk és ki kell elemeznünk, nincs jelenleg rá válaszunk” – mondta a keserédes futamot végül Carlos Sainz révén dobogóval befejező Ferrari csapatfőnöke.