A Mercedesnél 2013 és 2016 között csapattársként ténykedő két pilóta az F1 történetének egyik legádázabb rivalizálását mutatták be az a három év során, amely alatt a csapat technikai fölénye révén egyedüli bajnokesélyesek voltak a mezőnyben. Ám amennyire ádáz, annyira meg nem értett is volt a két pilóta viszonya, árulta el Wolff a High Performance Podcastben beszélve, amely során felidézte ezeket a számára is kihívásokkal teli éveket.
A bajnoki címekért folyó harcban (amely során az első kettőt Hamilton, a harmadikat viszont Rosberg nyerte, aki ezt követően váratlanul ki is szállt az F1-ből) az együttműködést gyerekkori barátként kezdő két pilóta viszonya fokozatosan elmérgesedett: több emlékezetes ütközés is történt közöttük a versenyek elején, például 2014-ben Spában és 2016-ban Barcelonában, vagy a végén, mint 2016-ban Spielbergben. Ezeket az általában a csapat számára pontveszteséggel járó incidenseket követően Wolffnak kellett békét teremteni és lecsillapítani a kedélyeket, ezt viszont nehezítette, hogy a fiatalkorukban gyakran együtt versenyző, utazó és élő pilóták múltját, a viszályok valódi gyökereit nem ismerhette.
„Nem vagyok biztos benne, hogy ez [a rivalizálás] mindkettőjükből a legjobbat hozta ki, mert negatív energiákat szabadított fel, miközben végig csapatjátékosnak kellett volna maradniuk. Ha a gyűlésterem tele van negativitással a két versenyző ellenségeskedése miatt, az szétterjed az egész szobán, ilyesmit pedig soha többé nem fogok hagyni” – szögezte le Wolff.
„A versenyzőket már az érkezésem előtt leszerződtették, így nem tudtam változtatni a felálláson. És valójában senki sem volt tudatában, igazából milyen is a viszony kettőjük között. Mit rejt a közös múltjuk? A kettőjük közötti dinamikát történelmi kontextusban helyezve lehetett volna megérteni, de egyikünk sem ismerte a múltjukat, és soha nem is fogjuk.”
Az addig a Williams részvényeseként az F1-ben csendes társként ténykedő Wolffot 2013 elején nevezték ki a Mercedes akkor még többtagú vezetőségének egyik tagjává, a csapathoz való érkezése egybeesett az akkor már egyszeres világbajnok Hamiltonéval, míg Rosberg a Mercedes gyári visszatérése, 2010 óta velük volt már.
„Nehéz helyzetben találtam magam, mert én viszonylag új Formula-1-es szereplőként érkeztem a csapathoz, Nico és Lewis viszont már jóval hosszabb ideje itt voltak a sportban” – folytatta az osztrák. „De így is képes voltam olyan környezetet teremteni, amelyben tisztelettel kellett lenniük a csapat iránt. Olykor vasököllel kellett fellépnem, de végül megértették, hogy nem hagyhatják cserben a csapatot, a Mercedest.”
„A 2014-es események során úgy éreztem, az önzőség lett rajtuk úrrá. Azt mondtam nekik, hogy amikor a következő alkalommal egymás közelébe kerülnek a pályán, gondoljanak a Mercedes márkára. Gondoljanak a csapatban dolgozó egyénekre. Gondoljanak Dieter Zetschére, a Mercedes akkori vezérigazgatójára, es ez majd megváltoztatja a pályán való viselkedésüket, rögtön nem fogják a falba nyomni a csapattársukat. Azt pedig mindig világossá tettem, hogy ha ez rendszeressé válik közöttük, nem fogok félni attól, hogy valamelyiküket mellőzzem néhány versenyen.”