DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Schumachert Raikkönen is segíti tippekkel, tanácsokkal

Bahreinben túl van a mezőny az első edzésnapon, köztük Mick Schumacher is, aki újoncként most debütál a Formula-1-ben. Remekül sikerült az első két szabadedzés a német számára, de tovább javulna.

A Haas-Ferrari istállónál mutatkozhat be a száguldó cirkuszban a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, akinek teljesítményére rengetegen kíváncsiak. Nem szabad azonban túl nagy terhet rakni a fiatal németre, mivel a mezőny egyértelműen leggyengébb technikáját vezeti, a Haas szinte semmit nem fejlesztett idénre, mindent 2022-re tartalékol és összpontosít.

Jó ideje készült már az F1-es szereplésre Mick Schumacher, több tesztelésen is részt vett, leginkább 2019-ben volt aktív, amikor a Ferrari és az Alfa Romeo gépét is vezethette. „Kimi Raikkönennel már vezettem együtt, jól ismerem őt. Mindig nagyon rendes volt velem, remek dolog vele beszélgetni. Jó néhány információt és tippet kaptam már tőle itt-ott” – mondta el Mick Schumacher nemrég.

A pénteki edzésnapon egyáltalán nem égett le Schumacher, egy 19. és egy 18. helyet gyűjtött, miközben szintén újonc csapattársa, Nyikita Mazepin mindkétszer utolsó lett. A német legjobb ideje 1:33,297 lett, ami nagyjából két és fél másodperccel gyengébb, mint Max Verstappen pénteki legjobbja a Red Bull-lal. Úgy érzi, jócskán javulhat még a pályán.

Mick Schumacher egészen jó teljesítményt nyújtott az első edzésnapon


„Az első szabadedzés nagy melegben zajlott, ilyet még úgysem tapasztaltam meg korábban. Rendesen felforrósodtak a gumik és a pilótafülke is. De remek volt, hogy ilyen körülmények között is tanulhattam, hogyan viselkedik az autó. Pontosan tudtuk, hogy a második edzésen teljesen más körülmények fogadnak majd, így is lett” – ecsetelte véleményét Schumacher a Haas sajtóközleményében.

„Sajnos azonban a szélirány is megfordult, ehhez mindenkinek hirtelen kellett alkalmazkodnia és néhány pilótatársam meg is szenvedett vele. Mert ugye kitapasztaltuk, nagyjából hol lesznek az egyes kanyarok fékezési pontjai, aztán hirtelen minden eltolódott. A hosszú etapokra nagy szükségem volt, nagyon fontos, hogy élesben gyűjtsem a kilométereket, amit most meg is tettem.”

„Egészen kényelmesen éreztem magam az autóban, ami mindenképpen jó jel és azt mutatja, hogy elég jó munkát végeztünk a felkészülés során ahhoz, hogy kiváló legyen vezetni az autót. Pontosan tudom, hogy rengeteget tudok még fejlődni pilótaként, de megvannak az eszközeink, hogy sokat javítsunk még a köridőmön. Továbbra is mindent megteszek, hogy minél többet tanuljak és fejlődjek” – tekintett előre Mick Schumacher.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: