DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hamilton panaszkodott a tesztnapot követően

Szinte már megszokott az elmúlt években, hogy a tesztelés során a Mercedes világbajnoka tele van panasszal, rosszak a körülmények, keveset lehet tesztelni az autót, a homokvihar pedig nem jött jól.

Az első tesztnap délelőttjén Valtteri Bottast egy technikai hiba hátráltatta, mindössze hat kör megtétele után végig a garázsban kellett parkolnia a Mercedesszel, amíg az istálló rendbe tudta hozni az autó váltóproblémáját. Hamilton délután 42 kört teljesített, de nem találta a ritmust, gyakran elvesztette az irányítást a versenyautó felett, emiatt nem is tudott egyetlen igazán gyors kört sem összerakni. Igaz, az elmúlt éveket tekintve lehet, hogy nem is akarta igazán megnyomni.

„Egyértelmű, hogy nem ez volt életünk legkönnyebb és legjobb napja. De ezek a nehézségek valószínűleg a próbatételt jelentik számunkra. Valtteri balszerencséjére délelőtt adódott egy technikai gondunk, ez rengeteg elvesztegetett idővel járt, amit a pályán tölthettünk volna. A csapatnak azon is keményen kellett dolgoznia, hogy egyáltalán rájöjjön, pontosan mi a baj. Remek munkát végeztek a fiúk, hogy újra menetkész állapotba hozták a Mercedest” – nyilatkozta a tesztnap végén Lewis Hamilton.

Hamilton bízik saját tapasztalatában, hogy a kevés tesztidőben is a legjobbat hozza ki az autóból


„A délutáni etap sem volt mentes a kihívásoktól, de fokozatosan megoldást találtunk a problémákra. Azóta már túl is vagyunk egy jó kis megbeszélésen, dolgozunk tovább. Nehézségek azok adódtak jócskán. Soha nem láttam még itt ekkora homokvihart, pedig már jó néhány éve járunk ide versenyezni. Úgy mozgott a homok, mint az eső. Amikor pedig tiszta homok az abroncs, az nem igazán teszt jót a gumik élettartamának, igen nehéz megítélni ilyenkor, hogy a hosszú etapokon mennyit fognak normál körülmények között bírni.”

„Egy-egy gyorskörön még nem is volt annyira vészes, de a tesztelésen sokkal fontosabb lenne, hogy arról gyűjtsünk adatokat, hogyan viselkednek az abroncsok akkor, amikor rengeteg kört teszünk meg velük. Nincs választásunk, azzal főzünk, amink van. Emlékszem, 2007-ben még tíz teljes napot tölthettem az autóban az évet megelőző tesztelésen és ez fokozatosan lett egyre kevesebb és kevesebb.”

„Jelenleg ott tartunk, hogy a nyitófutam hétvégéje előtt mindössze másfél napunk van tesztelni az autót, megismerni a különböző gumikeverékeket, a különböző aerodinamikai változtatásokat megvizsgálni, szóval tényleg nincs könnyű dolgunk, de hát ugyanezek a feltételek minden más csapat számára is. Szeretném azt gondolni, hogy a csapatnál töltött kilenc év alatt felszedett tapasztalatom segíteni fog nekünk és a legjobbat hozzuk ki ismét magunkból” – ecsetelte véleményét Lewis Hamilton, aki idén nyolcadik világbajnoki címéért száll harcba, vélhetően igen jó esélyekkel.

Hamilton csak a 10. helyen végzett, de ez szinte már megszokott a tesztelések során az elmúlt években
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: