DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Hamiltont megviselhette, hogy már nem ő diktált

Úgy tűnik, pszichésen nem éppen a legjobb állapotba hozták Lewis Hamiltont az elmúlt hetek történései. A szerződéssel kapcsolatos huzavona és az érzés, hogy már nem feltétlenül ő diktál.

Elképesztően nagy fizetési igénnyel állt elő a hétszeres világbajnok brit, hogy megújítsa kontraktusát a Mercedesnél. Úgy tűnik azonban, hogy a német gyártó a tavalyi év végén, George Russell beugrásakor végképp rájöhetett, hogy Hamilton már nincs annyira jó alkupozícióban, mint korábban, az autó annyira jó, hogy kis túlzással a mezőnyből bármelyik tehetséges pilóta győzelemre vezetné.

A Sky F1 filmezett a világbajnoki címvédő istállójánál és a korábbi F1-es pilóta, a brit csatorna szakértője, Martin Brundle huzamosabb időt töltött el Lewis Hamiltonnal és arra a megállapításra jutott, hogy Hamilton nem igazán elégedett ezzel a végül megszülető egyéves szerződéssel. Emiatt pedig nincs éppen a legjobb állapotban.

Nemsokára kezdődik Bahreinben a tesztelés, amikor is a tesztnapokon a gárdák felkészülhetnek a 2021-es szezon rajtjára. Erre idén csak három napjuk lesz. Brundle úgy látta, hogy lelkileg eléggé maga alatt van Lewis Hamilton a szezonkezdet előtt.

Hamiltont megviselte, hogy már nem kizárólag ő szabta a feltételeket?


„Több jelenetet is forgattunk Hamiltonnal, amit majd az év során bejátszunk a Sky F1 adásaiban. Ugyan végig készséges volt velünk, de összességében kifejezetten mogorva, rosszkedvű hatást keltett. Talán ez is közrejátszik abban, hogy eddigi jobbkeze, Marc Hynes már nem dolgozik vele” – mondta el Brundle a Sky F1 hasábjain.

„Egyértelműen úgy érzékeltem, hogy valószínűleg nem éppen boldog amiatt, ahogy a tárgyalások lezajlottak a Mercedes és közte. 98 pole-pozíciónál jár jelenleg, úgyhogy nagy esélye van annak, hogy hamarosan a századikat ünnepelheti. Ő erre folyamatosan csak azt sorolta, hogy a McLaren a Mercedes motorral mennyire erős lesz, ahogy a Red Bull is biztosan kiváló munkát végez és ne írjuk le a Ferrari és az Aston Martin esélyeit sem.”

„Márpedig pole-pozíciói óriási százalékát a hibridérában szerezte (tavaly például tízet), elég kevés az esély arra, hogy ne tudna legalább kettőt hozzárakni ebben a szezonban” – tette hozzá Martin Brundle.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: