A létező legreálisabban próbálják felmérni a helyzetet a vörös istállónál és a valamivel távolabbi jövőre, 2022-re összpontosítani. Erőforrásaikat és fejlesztési kapacitásukat már az idény egy korai szakaszában próbálják a 2022-es autó fejlesztésére fordítani, sorsára hagyva az idei modellt. Magyarán szólva, ha az év elején nem bizonyul igazán versenyképesnek az idei versenyautó, vajmi kevés esély lesz arra, hogy ne szenvedje végig vele az egész évet Charles Leclerc és Carlos Sainz.
Mattia Binotto csapatfőnök az Auto Motor und Sport hasábjain beszélt arról, hogy nagyjából a tavalyi erőviszonyokra számít idén is. „Nagyon fontos a szezon kezdete. Nem számítok arra, hogy hatalmas változás áll be az erősorrendben év végéig, ahhoz képest, amit a szezonnyitón látni fogunk.”
„Az elmúlt években többször is megtörtént, hogy a szélcsatornában mért adatokhoz képest a pályán teljesen mást láttunk viszont. Márpedig a korlátozott fejlesztési és tesztelési lehetőségek miatt most szinte esély sem lenne az esetleges hibák kijavítására. Biztos, hogy nem fogunk túl sok időt fecsérelni a 2021-es versenygép további fejlesztéseire” – ismerte el Binotto.
Bahreinben fog csak kiderülni, mennyire sikerült a tavalyi legnagyobb problémát kiküszöbölni, miszerint egyrészt a motor erőtlennek bizonyult a riválisokhoz képest, ezen kívül az aerodinamika is félresikerült, az egyenesekben hatalmas légellenállás hátráltatta a vörösöket. A fogadkozások szerint ebben idén sokat tudnak fejlődni a Ferrarinál. De a nyilatkozat eléggé eltemeti a 2021-es esélyeket.