DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Sainz ismét rosszul döntött?

A McLaren a Renault-erőforrással is simán legyőzte a vergődő Ferrarit, Carlos Sainz mégis Maranellóba szerződött, érdekes időzítéssel. Sokadik alkalommal is rosszul választott csapatot?

Korábban Fernando Alonsóra ragasztották rá azt a jelzőt, hogy a létező legrosszabb pillanatokban szerződött új csapataihoz. 2007-ben, amikor a világverő McLarent lecserélte a Renault-ra (igaz, ebben nagy szerepe volt annak, hogy nem érezte az istálló támogatását, csak azt, hogy Ron Dennisék teljes mértékben Lewis Hamilton mögé álltak be), onnantól szinte csak hibás döntéseket hozott a spanyol.

Egyre több szakértő gondolja úgy, hogy az egyébként nagy tehetséggel rendelkező honfitárs, Carlos Sainz is rendre hasonló hibába esik, pocsékul köti szerződéseit, rossz elhatározásokra jut, amikor átszerződik valahova. Rosszkor érkezett a Renault-hoz, a McLaren pedig egyértelműen feljövőben van, mégis a mélyrepülést bemutató Ferrari mellett döntött.

Tom Coronel úgy gondolja, bizony nagy hiba volt lecserélni a McLarent, amely az idei évtől ráadásul a legjobbnak számító Mercedes-erőforrásokkal áll rajthoz. „Ami a döntéseit illeti, versenyzőként rendre rosszul választott a múltban, amikor átszerződött egy-egy másik istállóhoz. Nem először érezhetjük azt, hogy rossz döntést hoz” – ecsetelte véleményét Coronel a Motorsport.com holland nyelvű változatában.

Sainz jól döntött, vagy végképp zsákutcába vezette saját karrierjét?


„Már akkor is ezt figyelhettük meg, amikor nézeteltérés támadt édesapja és Helmut Marko között a Red Bullnál. Nehéz helyzetben volt, de végül nagy árat fizetett érte. Nem sokat töltött a Renault-nál, mert nem volt maradása, ekkora választotta a padlón levő McLarent.”

Most a wokingiak a középmezőny fölé nőttek és idén még nagyobb esélyük lehet a bivalyerős Mercedes-motorral, Sainz mégis elfogadta a Ferrari ajánlatát. „Igazából megértem azt is, miért mondott igent a maranellói hívásra. Megkapta az esélyt, hogy egy vörös autót vezethessen és higgyenek nekem, minden Formula-1-es pilóta álma, hogy a Ferrarinál versenyezhessen.”

„Természetes, hogy mindenki világbajnok akar lenni, de ha egyszer már a Ferrari pilótája volt valaki, akkor érzi igazán sikeresnek a pályafutását. Rendszeresen láthattuk azt, hogy korábbi világbajnokok is a Ferrarinál kötöttek ki, amikor már nem fejlődtek tovább.”

„Szerintem Sainz igen nagy kockázatot vállal, de gyakran előfordul, hogy a pilóták beleszeretnek a Ferrariba és az álmukat úgy teljesítik be, hogy a vörösökhöz szerződnek. Ebben az évben rögtön meg is mutathatja, mire is képes a csapaton belül” – tekintett előre Coronel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: