1. Sokáig őrlődött a jégkorong és a motorsport között
Ahogy Finnországban sok más ember, ő is a jégkorong szeretetével nőtt fel, hosszasan gondolkodott rajta, hogy karrierjét a hokiban, vagy az autósportban folytassa. Alighanem örülhetünk annak, hogy utóbbi mellett döntött.
2. Ron Dennis adta neki a „Jégember” becenevet, első csapatánál még az „Eszkimó” ragadványnévvel rendelkezett.
Már Peter Saubernek is feltűnt hihetetlen hidegvére, de ő még Eszkimónak hívta, később a McLarenhez kerülve kapta főnökétől a Jégember titulust.
3. Új rekordot állít fel Kimi Raikkönen azzal, hogy tizenkilencedik szezonját tölti idén a Formula-1-ben. Ha nem tartott volna két év ralizási szünetet, ez már most huszonegy lehetne.
4. A pilóták közül a legnagyobb James Hunt-rajongó
Bár három évvel világbajnoki címének megszerzése és öt hónappal visszavonulása után született a Jégember, számtalan alkalommal bizonyította, hogy az ő legnagyobb hőse a sportágban James Hunt. Jó ideig az életstílusuk is igencsak hasonlónak mutatkozott.
5. Egyszer 16 napon át megállás nélkül bulizott két versenyhétvége között
Sosem rejtette véka alá, hogy időnként szeretett a pohár fenekére nézni, de 2012-ben a Bahreini és a Spanyol Nagydíj között olyan szüntelen bulizást csapott, amire még James Hunt is csak a kalapját emelte volna. Igaz, a féktelen parti közben megsérült és kénytelen volt emiatt kihagyni a Lotus tesztelését. Utána Barcelonába utazott a következő futamra és zsinórban másodszor is dobogón végzett.
6. Bármennyire népszerű is, soha nem sikerült megnyernie Finnországban az év sportolója díjat
Ehhez 2007-ben, világbajnoki évében került a legközelebb, de végül a gerelyhajító Tero Pitkamaki akkor is előtte végzett. Érdekes, mert korábban Mika Hakkinennek és Keke Rosbergnek is sikerült elhódítania ezt a címet.
7. Kiesés után azonnal a jachtjára
Ikonikus pillanat volt, amikor 2006-ban, miután a Monacói Nagydíjon motorhiba miatt kiesett, gyalogolt egy kicsit, majd nem a paddockba ment vissza, hanem úgy ahogy volt, versenyzői overallban és sisakban a kikötőbe ment és saját jachtjára sétált pihenni egyet.
8. Raikkönen az egyetlen pilóta, aki képes volt futamot nyerni V10-es, V8-as és a hibridéra kezdete óta használt V6-os erőforrással
2003 és 2005 között tízhengeres motorral aratta a sikereket (összesen 9-et), utána a Ferrarinál és a Lotusnál V8-asokkal nyert több ízben (összesen 11 alkalommal), 2018-ban Austinban pedig sikerült feltennie az i-re a pontot, az első helyen végzett egy V6-os hibrid-erőforrással is. Ezt senki nem tudta utánacsinálni, amennyiben Fernando Alonso a következő két évben egyetlen futamot is megnyerne, ő lehetne a második.
9. Gyűlöli a telefonhívásokat
Jól ismerjük híres reakcióit arra, amikor csak simán a csapatrádión keresztül szólnak hozzá, amennyiben az nem tartalmaz számára releváns információt, igyekszik gyorsan lepattintani mérnökét.
Saját önéletrajzi könyvében írja: „Kifejezetten gyűlölöm, amikor valaki minden ok nélkül zargat telefonon, igazából nem is szeretne semmi különöset, csak megkérdezné, hogy vagyok.” Egy történet szerint, amikor kiderült, hogy 2014-ben ismét a Ferrarinál fog versenyezni, egy hívás után olyan állapotba került, hogy a tengerbe hajította mobiltelefonját. Nem világos, mi volt ennek az oka, talán elege lett a rengeteg gratuláló üzenetből és hívásból.
10. A mai napig a Ferrari utolsó világbajnoka
Hiába számított élcsapatnak a Ferrari a tavalyi év kivételével szinte mindig azóta is, képtelen volt a Scuderia megnyerni az egyéni bajnoki címet. Felipe Massa hajszálnyira volt ettől 2008-ban, Fernando Alonso kétszer is közel állt hozzá, 2010-ben és 2012-ben, de Sebastian Vettel is esélyesnek számított 2017-ben és 2018-ban, de végül mindannyian elbuktak. 2007-ben Kimi Raikkönen bezsebelte a bajnoki címet és az előjelek alapján 2021 sem az a szezon lesz, ahol a Ferrari hirtelen feltámad poraiból.