Fernando Alonso 2018 végén intett búcsút a Formula-1-nek, de mint kiderült, csak ideiglenesen, hiszen jövőre visszatér a mezőnybe az Alpine-ná alakuló Renault színeiben. A kétszeres F1-es világbajnok igen komoly tesztprogramot teljesít: már többször vezette a 2018-as versenygépet, a múlt héten pedig kisebb fajta felháborodást váltott ki azzal a riválisok körében, hogy részt vehetett Abu Dhabiban az eredetileg a fiatal pilóták számára kiírt gyakorláson, amelynek szabályait később úgy módosította az FIA, hogy bárki indulhatott, aki idén nem versenyzett a Formula-1-ben.
A 39 éves pilóta meg is futotta a legjobb időt az említett teszten, ennek ellenére a Renault F1-es igazgatója, Marcin Budkowski azt mondta, Alonso így is hátrányban lesz a többiekhez képest, amikor arról kérdezték, mekkora előnyt jelenthet a spanyolnak a gyakorlás:
„Mármint úgy érted, mekkora lesz a hátránya? Hiszen két éve nem vezetett a Formula-1-ben” – idézi a szakember szavait a Motorsport.com. „Megértem, hogy Carlos és Daniel [Sainz és Ricciardo] csapatot váltanak jövőre, és beilleszkedni egy új istállóba nehéz lehet. Rengeteg dolgot kell megtanulni, más munkamódszert, új mérnököket, de Fernando esetében arról van szó, hogy két évig egyáltalán nem vezetett F1-es autót. Ezért igyekszünk neki minél több időt adni a pályán a 2018-as autóval, hogy újra felvehesse a ritmust, újra a megfelelő fizikai állapotba kerüljön a nyaka és így tovább, erre szüksége van.”
Budkowski hozzátette: hiába Alonso csaknem két évtizedes F1-es tapasztalata, az is kihívás lesz számára, hogy a 2021-es szezon előtt csupán háromnapos lesz a felkészülési teszt hat helyett, így a világbajnok csupán másfél napot tölthet majd az autóban – de a fő hátrányt sokkal inkább a kihagyott két évad jelenti majd.