DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Leclerc: Szép emlékek tavalyról, csak a vége…

A Ferrari javuló tendenciája folytatódik Bahreinben is – bizakodik mindkét pilóta. Vettel kétszer győzött a Scuderiával a pályán, és az sem rajta múlt, hogy Leclerc-re ne szintén szahíri győztesként hivatkozzunk.

Emlékezetes versenye volt 2019 kezdetén Bahreinben Charles Leclerc-nek: a monacói mindössze második hétvégéjén a Ferrarival megszerezte pályafutása első pole-pozícióját, majd első dobogós helyét – az eredmény azonban győzelem is lehetett volna, ha 11 körrel a vége előtt nem lassul le autója egy motorprobléma miatt.

„A Bahreini Nagydíj szokatlan verseny különböző tényezők miatt: a körülmények folyamatosan változnak a hétvége folyamán. Az első edzéseken a pálya még nagyon piszkos a sivatagi helyszínen felfújt homok miatt. Fokról fokra tisztul le, de az aszfalt abrazív jellegű, gyötri a gumikat” – olvasható a Ferrari.com-on Leclerc előzetes nyilatkozata a bahreini duplázásról.

„A fényviszonyok és hőmérséklet is állandóan változnak, szürkületkor nagyon forró pályával kezdünk, alacsonyan álló nappal, majd a futam közben a pályahőmérséklet esik, amihez alkalmazkodni kell a vezetési stílussal” – folytatta a monacói, majd zárásként felidézte tavalyi versenyét: „Jó emlékeim vannak az előző évből, még akkor is, ha nem úgy végződött, ahogy végződhetett volna. Remélem, folytathatjuk az utolsó futamok trendjét, amelyek során egyre versenyképesebbek és versenyképesebbek lettünk.”



A Török Nagydíjról idei első dobogós helyével érkező Sebastian Vettelnek jó az eredménylistája Bahreinből: ő szerezte a Ferrari hat szahíri győzelme közül az utolsó kettőt 2017-ben és 2018-ban. (Emellett kétszer nyert a Red Bull versenyzőjeként is.) Leclerc-hez hasonlóan ő is erős eredményt vizionál.

„A szahíri pálya mindig megterhelő volt a versenyzők és autók számára. Az autóban ülve a külső hőmérsékletnek is szerepe van, mert egy ilyen sivatagi helyszínen bizonyos napszakokban igen nagy lehet a hőség. A pálya karakterisztikája felértékeli a jó kigyorsítást és komoly próbát jelent a fékek számára, melyeket nagy megterhelés ér a kör folyamán. Mi, versenyzők stop-go pályának hívjuk, mert folyamatosan keményen kell fékeznünk, azután erőteljesen kigyorsítanunk” – jellemezte a bahreini vonalvezetést Vettel.

„Az év folyamán ilyen későn még sosem versenyeztünk Bahreinben, de a hőmérsékletet tekintve ez sok mindenen nem fog változtatni. Láthattuk, hogy az autó fejlődött az elmúlt pár futamon folyamán, én pedig kíváncsian várom, milyen versenyképesek leszünk ezen a pályán” – mondta a négyszeres világbajnok, akinek már csak három versenye maradt a Ferrarival.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: