DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

„Bolond mini Indy 500-at” hozhat a bahreini ovál

Izgalmas és őrült versenyre számítanak a második bahreini hétvégén a mindössze 3,5 kilométeres „külső” vonalvezetésen a pilóták: a szélárnyékozás és a forgalom is megkavarhatja a lapokat.

Spielberg és Silverstone után Bahrein is dupla hétvégének ad otthont a Formula-1 átalakított 2020-as versenynaptárában, ám fontos különbség, hogy ezúttal két eltérő vonalvezetést használnak majd a pilóták: az első hétvégén a szokott nyomvonalon fognak menni, a másodikon viszont a csupán 3,5 kilométeres „külsőn”, amelyre gyakran hivatkoznak oválként is. A szimulációk alapján az időmérőn 55 másodperc körüli lehet a pole-pozíciós idő, a rövidsége és a sok egyenes miatt pedig a forgalom és a szélárnyékozás is szokatlan kihívás elé állítja majd a mezőnyt. Pierre Gasly szerint például hasonló lehet rajta a futam, mint a legendás Indy 500:

„Magán a bahreini pályán – legalábbis az eddig használt változaton – van néhány egyenes, ami jót tesz az előzéseknek, hiszen még széles is” – mondta még a hagyományos nyomvonalról az Alpha Tauri franciája, akit az F1i.com idéz. „Van néhány érdekes kanyar rajta, és eléggé technikás. A második verseny, amit egy másik nyomvonalon futunk majd, teljesen eltér majd a megszokottól, hiszen szinte ovális az alakja. Csak négy igazi kanyar van rajta, így sok lesz a szélárnyékozós játék, mintha egy F1-es mini verzióját látnánk az indianapolisi 500 mérföldesnek.”

gasly-bahrein-dppi



„Megtettem rajta néhány kört a szimulátorban, és a köridő egy perc alatti, így nem lesz könnyű dolgunk a forgalommal. Az időmérőn csapatjátékra fogunk törekedni, szélárnyékot adva egymásnak. Nagyon sok lesz a szélárnyékozás a futamon is, ez egy érdekes első tapasztalat lesz mindenki számára. Úgy gondolom, látványos verseny lesz sok előzéssel, meglátjuk, hogy nem lesz-e már túl könnyű is az előzés a DRS-sel.”

Lance Stroll szerint a várhatóan szoros kvalifikáció megkavarhatja a lapokat: „Úgy tűnik, elég jó verseny lesz rajta! Egyértelműen nem sok olyan pálya van, amelyen mindössze 11 kanyar található. A nyomvonal alapján nagyon közel lesznek egymáshoz a köridők, így szoros lesz az időmérő. Emiatt benne van, hogy izgalmas lesz a rajtrács, ami pedig nagyszerű futamot eredményezhet vasárnap. Igyekszünk a lehető legjobban felkészülni az új vonalvezetésre, és mindenki ugyanabban a csónakban fog evezni.”

Hasonlóan vélekedett a RaceFans.net szaklapnak nyilatkozva George Russell is: „Izgalmas, mert nagyon szorosan lesznek a köridők, azt gondolom, akár mindenki egy másodpercen belül lehet a kvalifikáción. Így pedig ha elkövetsz egy apró hibát, máris rengeteg pozíciót veszíthetsz szombaton. Ezért mindent bele kell adni, össze kell rakni a kört, mert ha hibázunk, nem lesz elég kanyar arra, hogy visszanyerjük az elveszített időt. Izgalmas lesz. Lehet, hogy káosz lesz szombaton, mert mindenki szélárnyékra fog várni. Nem tudom, pontosan mennyire rövid a pálya, de talán elég sem lesz a hely 20 autónak, s maga a verseny is bolond lehet.”

Carlos Sainz szerint a beállítások szempontjából is szokatlan kihívást jelent majd a nyomvonal: „Érdekes kísérlet lesz ez a Formula-1 számára, szerintem másfajta versenyt fog eredményezni. Kihívás lesz megtalálni a megfelelő beállítást, mert nem tipikus F1-es pálya. Sokat fogunk beszélni a hátsó szárnyról, milyen leszorítóerővel megyünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: