DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Bottas nem érzi igazságtalannak Hamilton stratégiáját

Noha neki eddig nem engedték az alternatív stratégiákat, a finnek nem volt gondja azzal, hogy a brit Imolában elnyújthatta az etapját. A versenymérnök szerint VSC nélkül szoros lett volna a csata.

Valtteri Bottas vezette az Emilia-Romagna-i Nagydíjat a verseny elején, ám amikor a mögötte haladó Max Verstappen kiállt kerékcserére, a finn és csapata azonnal reagált erre. Az addig harmadik helyen autózó Lewis Hamilton ellenben nem jött ki, hanem még körökön keresztül a pályán maradt, ráadásul remek tempót futott a használt abroncsokon is – olyannyira, hogy jó esélye lett volna rá, hogy a számára tökéletesen érkező virtuális biztonsági autós fázis nélkül is átvehette volna a vezetést csapattársától.

hamilton-bottas-mercedes-imola-2



Sokakban felvetődött, hogy míg Bottas esetében a korábbi versenyeken több alkalommal sem voltak hajlandók alternatív stratégiát választani a vezető Hamiltonnal ellentétes gumikeverék használatával, addig vajon miért engedték a hatszoros világbajnok az etapja elnyújtását. A magyarázat persze az, hogy így volt esélyük Verstappent legyőzve kettős győzelmet aratni, s magának Bottasnak sem volt baja ezzel:

„Két különböző forgatókönyv volt, úgy mondanám” – idézi a finnt a Motorsport.com hírportál. „Átvettük ezeket a verseny reggelén, és hogy mi történik, ha egyikünket nyomás alá helyezik és esély kínálkozik a Red Bullnak egy elévágásra. Végül én kerültem ebbe a helyzetbe, így nyilván reagálnom kellett erre. De ugyanez történt volna, ha én lettem volna Lewis pozícióban, én is megpróbáltam volna elnyújtani az etapot és keresni a lehetőségeket. Ez eléggé kifizetődött Lewisnak, s ha fordított lett volna a felállás, ugyanez történt volna velem is.”

Hamilton számára persze segített, hogy Bottas autójának teljesítményét lerontotta Sebastian Vettel beakadó szárnyvéglapja, végül aztán pedig a VSC révén kényelmesen az élre is állt a brit. Anélkül viszont igen szoros lett volna a harc, legalábbis a Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin szerint:

„Rendkívül szoros lett volna. Voltak pillanatok, amikor Lewisnak épp csak megvolt az előnye, de akkor is nagyjából fél másodperccel. A probléma az lett volna, hogy a kemény gumiknak van egy felmelegedési fázisa, és csak fél-egy másodperccel lettek volna mögötte. Amíg úgy tűnt, növelni tudja ezt az előnyt, addig nem akartuk beledobni a csatába Valtterivel és Maxszel a hideg gumikon. Aztán persze jött a VSC, ami eléggé megkönnyítette a helyzetét.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: