A portimaói futam hajrájában jártunk, amikor Pierre Gasly az ötödik helyért támadta Sergio Perezt. Az első próbálkozása sikertelennek bizonyult, a mexikói ugyanis keményen behúzódott a belső ívre, egy körrel később azonban a francia már elment ellenfele miatt. Az első manőverért ugyanakkor a mexikóit a leintés után megrovásban részesítették, mondván, hogy a Racing Point pilótája „túlságosan a határokat feszegette”, és „nem vette eléggé figyelembe a kettejük közötti sebességkülönbséget”.
A büntetést nem hagyta szó nélkül Perez csapatfőnöke, Otmar Szafnauer – szavait a RaceFans.net szaklap idézi: „Nem értek össze. Sergio előbb mozdult, mint Gasly. Sergiónak joga volt ehhez a mozdulathoz a védekezéshez. Kétszer nem lehet irányt váltani, de egyszer be lehet mozdulni. Gasly elvette a gázt, így nem történt ütközés. Szóval miért is kapott megrovást? Az első körben Sergiót eltalálta Verstappen, aki a pályán kívülről jött vissza: sietve tért vissza, hogy őrizze a pozícióját, de belement Sergióba, mégsem csináltam semmit a felügyelők. Sergio és Gasly össze sem ért. Hát nem ezt akarják a rajongók: kemény védekezést és jó versenyeket? Ha elkezdjük megróni és büntetni a pilótákat azért, mert keményen, de biztonságosan versenyeznek, akkor az hova juttathatja a sportunkat?”
Szafnauer hozzátette: fel fogja hozni a témát a felügyelőknél, mert szerinte ez nagy gondot jelent. „Nézzünk meg egy ütközést. Gasly és Sergio esete nem az volt, hanem jó és kemény védekezés. És ezt büntetik, de ha valaki ütközik, akkor meg nem csinálnak semmit? Zsinórban kétszer történt ilyesmi: Leclerc és Lance esete is hasonló volt Oroszországban. Ütközést okozott, mégsem történt semmi.”
Perez ráadásul már szombaton is kapott egy megrovást, akkor szintén Gaslyvel került konfliktusba az időmérőn egy feltartás formájában, így ha még egyszer ilyen formán szankcionálják a mexikóit, tízhelyes rajtbüntetés vár rá. Szafnauer emiatt is volt fokozattan ingerült:
„Két megrovást is kapott a hétvégén. Az egyiket az időmérőn, amiért hibázott az egyik szektorban, nem vette észre, hogy Gasly gyorskörön van mögötte, és hiába ment el az útjából, ezt nem elég gyorsan tette, így jött a megrovás. Nos, Gasly továbbjutott a Q3-ból, szóval semmi kár nem érte, mégis jött a megrovás. Jött a másik incidens: az is megrovás. Mostantól a szezon hátralévő részében úgy kell vezetnie, mint egy szentnek. Nem csatázhat keményen, mert ott a megrovás veszélye, s akkor jön a tízhelyes rajtbüntetés. Szóval ez elég durva. Azt gondolhatnánk, hogy ez a megrovás nem durva büntetés, de valójában az.”