Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 3. csütörtök
F1

Ezért nem kapta meg a lágy gumikat Bottas

Hiába kérte a rádión arra a csapatát, hogy ellentétes keveréket rakjanak az autójára a kiállásakor, mint csapattársának, ez nem történt meg: a finn pilóta és Toto Wolff is elmagyarázta, miért.

Bár a startnál kialakult kavarodás után Valtteri Bottas vezette a Formula-1-es Portugál Nagydíjat, a táv harmadához közeledve Lewis Hamilton utolérte és megelőzte őt. A brit folyamatosan le is rázta magáról a finnt, aki a bokszkiállások alkalmával így csak a vb-éllovas után cserélt kereket. Amikor közölték vele, hogy a hozzá hasonlóan közepes abroncson startoló Hamilton a kemény keveréket kapta meg a hajrára, ő a lágy gumit kérte csapatától, ám ő is a keményet kapta, azaz a Mercedes felülírta a kérését. Bottas a leintés után megértette, miért döntött így az istálló:

bottas-dppi



„Azt hiszem, kissé túl korán kellett kiállnunk” – idézi szavait a PlanetF1.com szakoldal. „Szerintem ők is látták a vibrációt, amit én is éreztem a közepes keveréken, ami azt mutatta, hogy a gumik már igencsak a végüket járták. Egy olyan hosszú etapot megtenni a lágy abroncsokon kicsit kockázatos lett volna, ezért úgy döntöttünk, hazahozzuk a pontokat. De nem hiszem, hogy a gumikezelés jelentette volna ma a fő problémát, sokkal inkább a tempó.”

A maga sajtóértekezletén, amelyen a Formula.hu is részt vett, Toto Wolff csapatvezető is magyarázatot adott arra, miért nem állították ellentétes stratégiára versenyzőiket: „Alkalmanként csináltuk már ezt, de mindig trükkös helyzet ez. Ha arra kéred a vezetőt, hogy rakja fel a keményet, mert az tűnik a jó választásnak, aztán viszont a másodikként haladó az ellenkezőjéről próbál meggyőzni, akkor nagyon nehéz lenne elmagyarázni, hogy ezzel tulajdonképpen megcseréltük az autókat. Nem akarunk túlságosan beleavatkozni, és lesznek helyzetek, amikor engedélyezni fogjuk ezeket a döntéseket.”

Wolff arra is rámutatott, hogy Sergio Perezék példája alapján is látható, hogy tényleg nem lett volna jó döntés a lágy gumi az utolsó etapra: „Eléggé meg voltunk róla győződve, hogy a kemény a jobb gumi. Minden adatunk, amelyeket kinyertünk az autóinkból, abba az irányba mutatott, hogy a kemény keverék jobb teljesítményre képes, mint a lágy és a közepes. Ha megnézzük Checót és Estebant a végén, a lágy gumik már egyáltalán nem működtek. Igazából a futam végén a puha gumi volt a legrosszabb.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?