DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Sainz: Nem szabadna léteznie a 2-es kanyarnak

Noha elismeri, hogy ő mérte fel rosszul a szöget és a tempót a start utáni baleseténél, a McLaren F1-es spanyolja szerint eleve borzalmas a kialakítása Szocsi második kanyarjának.

Mindössze két kanyarig tartott Carlos Sainz számára a Formula-1-es Orosz Nagydíjon: a bukótérben a kijelölt tábla mellett akart visszatérni a pályára a startnál való lesodródás után, ám visszajövet telibe találta a falat, összetörve az autóját. A McLaren versenyzője magára vállalta a hibát, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy eleve borzalmas az ominózus 2-es kanyar:

„Sajnos a 2-es kanyarban volt mellettem belül valaki, én pedig kicsit szélesre futottam” – idézi a spanyolt a Motorsport.com szakoldal. „Mire eldöntöttem, hogy megkerülöm a jelzőtáblákat, nagyon-nagyon szűk szögben értem oda, és elmértem az ottani kijárati sebességemet, így elég keményen eltrafáltam a falat. Ez hiba volt az én részemről, rosszul mértem fel a dolgot.”

sainz-crash-dppi-szocsi



„De így is azt gondolom, hogy annak a kanyarnak nem szabadna léteznie. Nem túl élvezetes vezetni sem abban a kanyarban, és ilyen helyzeteket kreáltam. De persze én számoltam el magam, ugyanakkor nem jól tervezték meg azt a kanyart. Láthattuk a mostani futamon is, hányan elmérték a csúcspontot, aztán meg kellett kerülniük a táblákat, el is találták őket, egyértelműen nem egy jó kanyar.”

Nem Sainz volt egyébként az egyetlen, akinek meggyűlt a baja a szóban forgó kanyarral: Daniel Ricciardót is büntették az ott elkövetett vétsége miatt, míg Romain Grosjean egy ízben telibe is trafálta a jelzőtáblákat.

Visszatérve a McLarenre: számukra különösen pechesen alakult a rajt utáni szakasz, hiszen Lando Norrisnak el kellett vennie a gázt, hogy elkerülje Sainz összetört autóját, ráadásul törmeléket is összeszedett. Andreas Seidl csapatfőnök ennek ellenére sem hibáztatja a pálya kialakítását:

„Carlos maga mondta, hogy elmérte a szöget, és ezért ért hozzá a falhoz. Szóval az ő hibája volt, nem lenne helyes bármi vagy bárki mást hibáztatni. Nyilván ott ért véget a versenyünk a második kanyarban mindkét autónk számára, hiszen Landónak el kellett vennie, és utolsó volt az első kör után. Onnantól már nem volt mit veszítenünk, ezért kiálltunk és a kemény keveréket raktuk fel, bízva abban, hogy lesz még valami, mondjuk egy biztonsági autó, de ez nem jött be. Rendkívül csalódottak vagyunk, hogy pont nélkül kell innen távoznunk, mert szerintem sokat szerezhettünk volna.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: