Az RP20 jelentős aerodinamikai fejlesztési csomagot kapott a Toszkán Nagydíjra, módosított oldaldobozokkal, padlólemezzel, első szekcióval, motorborítással és fékhűtéssel. Az újításból csak egy szett készült el Mugellóra, melyet Lance Stroll kapott meg.
Az új alkatrészek azonban használhatatlanná váltak, amikor Stroll defekt miatt nagy sebességgel balesetet szenvedett. Hiába dolgozott azon a csapat silverstone-i gyárában, hogy két csomagot készítsen elő, két hét újra csak egy szett legyártására volt elegendő. A fejlesztés így csak az egyik autóra kerülhet fel, ismét Lance Strolléra, számolt be az Autosport.
A választásnak nincs köze ahhoz, hogy 2021-ben a kanadai marad, Sergio Perez viszont távozik az istállótól: az egyéni bajnokság alapján hozták meg a döntést, amelyben Stroll 57 ponttal hatodik, Perez 44 ponttal kilencedik helyen áll. A terv a Szocsit két héttel követő Eifel Nagydíjra mindkét autót felszerelni.
„Nehéz megmondani, köridőben pontosan mennyit jelent. A számítás szerint két vagy három tizedet, és ennyi volt a teljesítménykülönbség a két autó között” – beszélt arról Otmar Szafnauer csapatfőnök, mennyit gyorsult az autó. Hozzátette azt is, a Racing Point a beállítások területén szemléletet váltott, Monzától és Mugellótól kezdve inkább versenytávra hegyezik ki az autót, mint egy időmérős körre – hasonlóan ahhoz, ami a csapatnál az elmúlt években, az idei szezon előtt jellemző volt.