A 2021-es szabályok a világjárvány miatti nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva rendkívüliek: a csapatok egyedülálló módon nem építenek új karosszériát, csak az aerodinamika fejlesztése lesz megengedett az idei évhez képest. Nem módosulnak a Pirelli-gumik sem, amelyek már harmadik évben lesznek változatlanok.
Fejleszthető lesz azonban a motor: a 2020-as szezont azzal a specifikációval kell befejezni, amellyel a csapatok megkezdték, a következő fejlesztési csomag csak a 2021-as idényre érkezhet: ez azt jelenti, hogy a motorszakembereknek a megszokottnál jóval több idejük van a színfalak mögött az újdonságokon dolgozni. Ebben bízik a Ferrari is néhány más ütőkártya mellett: John Elkann elnök már lemondott a 2021-es győzelemről, de ez nem jelenti azt, hogy a csapat ne akarna javulni a pocsék jelenlegi formához képest.
„A következő évi autó szükségszerűen az idei evolúciója lesz a korlátozó szabályok miatt” – mondta a Corriere della Sera lapnak Mattia Binotto csapatfőnök. „De vannak lehetőségeink. A motor teljesen új lesz, már hónapok óta a fékpadon van, és sokat várunk tőle.”
„Ezenfelül ezekben a napokban fontos aerodinamikai változást szavaz meg a Motorsport Világtanács, elsősorban a hátsó részre vonatkozó módosításokkal. Ez is egy lehetőség, melyet kiaknázhatunk” – folytatta Binotto. A csapatfőnök a padlólemezre vonatkozó szabályra célzott: átírják az alkatrészre vonatkozó kritériumokat, hogy így csökkentsék a leszorítóerőt. Ezt biztonsági megfontolás indokolja, a változatlan abroncsok terhelését igyekeznek csökkenteni.
A Ferrari a 2020-as szezonban sem áll le a fejlesztőmunkával. Az Orosz Nagydíjra kisebb változások jönnek, de Binotto kiemelte, ezek nem fogják orvosolni az SF1000 tempóhátrányát és túlzott gumifogyasztását.