„A mugellói pályán zajlott életem első tesztje a Sauberrel, még 2000-ben” – mondta Kimi Raikkönen az egykori Sauber utódcsapata, az Alfa Romeo Racing versenyelőzetesében. „Komolyan kételkedem benne, hogy azok a húsz évvel ezelőtti napok bármilyen előnyt jelentek számomra ezen a versenyen. De azért jó lesz visszatérni a pályára ugyanazzal a csapattal, amellyel annak idején itt jártam, de nem lesz sok időnk a múlton ábrándozni.”
A szóban forgó mugellói teszten Raikkönen a Sauber-Petronas 2001-es ülésére pályázott: mindössze 20 évesen, két formulaautós szezon tapasztalatával szokatlan jelöltnek számított. A próbán azonban – Michael Schumacher figyelő szemei előtt – elég meggyőzően teljesített ahhoz, hogy a csapat őt szerződtesse le.
„Azért megyünk oda, hogy versenyezzünk, és remélhetőleg jó hétvége vár ránk. A pálya mindenki számára új, ez pedig érdekessé tehet dolgokat, hiszen senkinek sincs adata róla, a versenyzőknek meg kell majd ismerkedniük vele. Tettünk lépéseket előre, időmérőn és futamon is, de nem sikerült még pontokat hazahoznunk, ez lesz a célunk a hétvégén” – folytatta Raikkönen, akinek Olasz Nagydíja felért egy gyomrossal: az újraindított futamon második helyen is állt a későbbi győztes Pierre Gasly mögött, az Alfa Romeo azonban annyira nem volt versenyképes, hogy sorban előzték a riválisok, így 13. helyen végzett, továbbra sem szerzett pontot a szezonban.
Párhuzam az Alfa Romeo két pilótája között, hogy a Toszkán Nagydíjon újra hazai terepen szereplő Antonio Giovinazzi is egy tesztről ismeri a több mint egy kilométeres egyeneséről és hosszú kanyarjairól ismert pályát.
„Ez lesz a második hazai futamom a szezon során, egy újabb lehetőség az előrelépésre. Karrierem során sosem versenyeztem még Mugellóban, ám teszteltem itt 2018-ban, mielőtt Le Mans-ban versenyeztem. Emlékszem, hogy nagyon élvezetes ezen a pályán vezetni. Ugyancsak ez lesz az első alkalom a szezonban, ahol lesznek rajongók, még ha nem is túl sokan: lelkesít, hogy jó műsort szolgáltassak nekik” – mondta Giovinazzi.