Raikkönen is ugyanúgy került a mezőny elejére a kavarodásban, ahogy a későbbi futamgyőztes Pierre Gasly: kerékcseréjét még a lavinát beindító biztonsági autó előtt bonyolította le. Bár normál esetben nem előnyt, hanem hátrányt jelent egy versenyzőnek, ha riválisai a safety car-periódus alatt állhatnak ki a bokszba, ezúttal ez fordítva történt. Mivel a bokszutcát egy időre bezárták, a mezőny összesűrűsödött az AMG Mercedes mögött, így miután zöld utat kapott a szervízelés, a bokszba hajtók a sor végére érkeztek vissza, a korábban kiállók (és a még nem is cserélő Lance Stroll, valamint a szabálytalanul cserélő Lewis Hamilton és Antonio Giovinazzi) pedig az élmezőnyben csoportosultak.
Raikkönen a negyedik helyen parkolt be a bokszba a Charles Leclerc balesete miatt előkerült piros zászló alatt, olyan előkelő pozícióban, amelynek még a közelében sem járt a szezon során a gyatrán teljesítő Alfa Romeóval: ezt megelőzően a finn négy darab 9. helyen megtett és tizenegy darab 10. helyen megtett kört tudott felmutatni 2020-ból, ennyi időt töltött csupán pontszerző helyen az előző hét verseny során, és mindig ennél hátrébb intették le.
A pontszerzés ritka esélyét megérezve Raikkönen meglehetősen türelmetlen volt csapatával, akik az ő ízléséhez képest túl későn érkeztek meg a gumimelegítő paplanokkal. A finn 320 F1-es nagydíj tapasztalatával hordta le versenymérnökét, a szintén rutinos Julien Simon-Chautemps-t a csapatrádióban, amely kommunikációt az F1 hozott nyilvánosságra a hétvége után.
Raikkönen: Mindenki megúszta a balesetet?
Simon-Chautemps: Igen-igen, kiszállt az autóból. Nem tudom, miért van piros zászló, talán a gumifal helyreállítása miatt…
Raikkönen: Gumimelegítőket kérek. Amilyen gyorsan csak lehet.
Simon-Chautemps: Igen, igen.
Raikkönen: Gyerünk fiúk!
Simon-Chautemps: Szóval, a terv szerint legalább tíz perccel az újraindítás előtt értesíteni fognak, tehát ha akarsz, maradj az autóban, de akár ki is szállhatsz.
Raikkönen: Oké, de hol vannak a paplanok?
Simon-Chautemps: Igen, igen.
Raikkönen: Föl szabad tenni? Ha igen, akkor tegyétek föl! K… ne azt mondogasd, hogy fölteszitek, hanem tegyétek föl! Keressétek meg. Tegyétek föl.
Simon-Chautemps: Igen, igen.
A korábban már kormányt és kesztyűket is hasonló határozottsággal követelő Raikkönen aztán hat körön át a második helyen is haladt, miután a rajtnál átugrotta Strollt, Hamilton pedig kihajtott a büntetésére, de az Alpha Taurival ellentétben az Alfa Romeo tempója nem volt meg ahhoz, hogy tartani tudja a pozícióját. A finnt lassan felemésztette a mezőny, és végül így is csak a 13. helyen végzett – aligha a gumimelegítők fél perces késésén múlott az erős szereplés, pláne, hogy új abroncsokat kapott a leállás alatt.
Somebody get Kimi some blankets... and fast! #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/h6E7NViSrN
— Formula 1 (@F1) September 8, 2020