Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 28. szerda
F1

Raikkönen kioktatja a csapatát: „Hol vannak a paplanok?”

Az Olasz Nagydíj piros zászlóval való megszakításakor Kimi Raikkönen hamar észlelte, hogy kivételesen erős pozícióba került az újraindításra, ezért semmit nem bízott a véletlenre: ő magyarázta csapatának, hogy mit kell csinálni.

Raikkönen is ugyanúgy került a mezőny elejére a kavarodásban, ahogy a későbbi futamgyőztes Pierre Gasly: kerékcseréjét még a lavinát beindító biztonsági autó előtt bonyolította le. Bár normál esetben nem előnyt, hanem hátrányt jelent egy versenyzőnek, ha riválisai a safety car-periódus alatt állhatnak ki a bokszba, ezúttal ez fordítva történt. Mivel a bokszutcát egy időre bezárták, a mezőny összesűrűsödött az AMG Mercedes mögött, így miután zöld utat kapott a szervízelés, a bokszba hajtók a sor végére érkeztek vissza, a korábban kiállók (és a még nem is cserélő Lance Stroll, valamint a szabálytalanul cserélő Lewis Hamilton és Antonio Giovinazzi) pedig az élmezőnyben csoportosultak.

Raikkönen a negyedik helyen parkolt be a bokszba a Charles Leclerc balesete miatt előkerült piros zászló alatt, olyan előkelő pozícióban, amelynek még a közelében sem járt a szezon során a gyatrán teljesítő Alfa Romeóval: ezt megelőzően a finn négy darab 9. helyen megtett és tizenegy darab 10. helyen megtett kört tudott felmutatni 2020-ból, ennyi időt töltött csupán pontszerző helyen az előző hét verseny során, és mindig ennél hátrébb intették le.

raikkonen



A pontszerzés ritka esélyét megérezve Raikkönen meglehetősen türelmetlen volt csapatával, akik az ő ízléséhez képest túl későn érkeztek meg a gumimelegítő paplanokkal. A finn 320 F1-es nagydíj tapasztalatával hordta le versenymérnökét, a szintén rutinos Julien Simon-Chautemps-t a csapatrádióban, amely kommunikációt az F1 hozott nyilvánosságra a hétvége után.

Raikkönen: Mindenki megúszta a balesetet?

Simon-Chautemps: Igen-igen, kiszállt az autóból. Nem tudom, miért van piros zászló, talán a gumifal helyreállítása miatt…

Raikkönen: Gumimelegítőket kérek. Amilyen gyorsan csak lehet.

Simon-Chautemps: Igen, igen.

Raikkönen: Gyerünk fiúk!

Simon-Chautemps: Szóval, a terv szerint legalább tíz perccel az újraindítás előtt értesíteni fognak, tehát ha akarsz, maradj az autóban, de akár ki is szállhatsz.

Raikkönen: Oké, de hol vannak a paplanok?

Simon-Chautemps: Igen, igen.

Raikkönen: Föl szabad tenni? Ha igen, akkor tegyétek föl! K… ne azt mondogasd, hogy fölteszitek, hanem tegyétek föl! Keressétek meg. Tegyétek föl.

Simon-Chautemps: Igen, igen.

A korábban már kormányt és kesztyűket is hasonló határozottsággal követelő Raikkönen aztán hat körön át a második helyen is haladt, miután a rajtnál átugrotta Strollt, Hamilton pedig kihajtott a büntetésére, de az Alpha Taurival ellentétben az Alfa Romeo tempója nem volt meg ahhoz, hogy tartani tudja a pozícióját. A finnt lassan felemésztette a mezőny, és végül így is csak a 13. helyen végzett – aligha a gumimelegítők fél perces késésén múlott az erős szereplés, pláne, hogy új abroncsokat kapott a leállás alatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?