Talán nézőként is furcsának tűnhetett, hogy bár a dán pilóta a célegyenesre ráfordulva látszólag tudatosan és segítőkészen járt el a Haasszal való félrehúzódáskor, az ott ténykedő pályabírók mégsem hátrafelé tolták az autót, ahol csak néhány métert kellett volna megtenni vele, és valószínűleg egy rövid sárga zászlós jelzés mellett elhárítható lett volna a probléma. Ehelyett – a versenyirányítás utasítására – a közeli bokszutcába kezdték betolni, ami viszont már magával vonta a safety car pályára lépését, na meg biztonsági okokból a bokszutca lezárását, amely szokatlan jelenségnek a Mercedes és az Alfa Romeo is áldozatául esett, nem figyeltek ugyanis az FIA-tól érkező információra, és kerékcserére hívták egy-egy versenyzőjüket.
Ennek a versenyt vezető Lewis Hamilton lett a fő kárvallottja, aki a vétség miatt stop&go büntetést kapott, és végül csak a 7. helyen végzett. A furcsa döntésre pedig utólag a brit is felfigyelt: ha Magnussen autóját nem a bokszutcába tolják, akkor nem zárják azt le, nem követi el a hibát a Mercedes, nincs a büntetés és az ő versenye is egészen máshogy alakul.
„Igazából nem értem, miért tolták el az autót arról a helyről, ahol igazából csak be kellett volna tolniuk hátrafelé. Mi a fenéért tették? Mármint azt értem, hogy miért, csak azt nem, hogy miért ezt a döntést hozták, amikor nem lett volna rá szükség” – vetette fel a kérdést a Motorsport tolmácsolásában Hamilton az Olasz Nagydíj leintését követően.
Az ügy azonban nem lógott sokáig a levegőben, hiszen a versenyigazgató a Racefansnak elmagyarázta, miért kellett a hosszabb utat választani Magnussen autójával – nem azért, hogy ilyen külső behatással pezsdítsék fel a futamot.
„Az ott valójában nem egy olyan nyílás volt” – kezdte Michael Masi. „Ahogy azt a versenyzőknek és a csapatoknak is tudomására hozzuk előzetesen, egyes nyílásokat a járművek számára alakítunk ki, mások azonban csak pályabírói posztok. Amelyek végén rövid narancssárga festés látható, mint amilyen ez is volt, azok tulajdonképpen csak pályabírói posztok, és egy autó nem férne be rajtuk. Emiatt az egyetlen biztonságos útvonal, amerre eltávolíthattuk az autót, a bokszutca volt, mert más nyílások nem voltak a közelben.”