DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Perez, Stroll: Eddig egyszer volt dobogóesélyünk

Hiába ugrott a középmezőny élére a Mercedes-klón RP20-szal a Racing Point, a várt eredmények egyelőre elmaradnak. Hogy lehetséges ez, amikor a csapat korábban nehezebb feltételek mellett számos dobogót gyűjtött?

A Racing Point elődje, a Force India a hibrid éra kezdete után, 2014 és 2018 között öt alkalommal állt fel a Formula-1-es dobogóra, mindig Sergio Perez jóvoltából: a silverstone-i gárda akkoriban a Góliátok ellen küzdő Dávidként volt ismert és kedvelt, aki úgy pörkölt oda a nagyoknak, hogy közben szűkös pénztárcával gyakran a csődbemenetel ellen küzdött.

A tulajdonosváltás, Lawrence Stroll beszállása óta a csapat sokkal szilárdabb pénzügyi lábakon áll, 2020-ban pedig adott egy versenyképes autó is, a tavalyi Mercedes ihlette RP20, amelyet sokan a mezőny harmadik legjobbjának tartanak. A szezon kezdetén kevesen gondolták volna, hogy hét verseny után az istálló egyetlen dobogó nélkül fog állni: az idei legjobb eredmény Lance Stroll két negyedik helye a Hungaroringről és Barcelonából. Az Olasz Nagydíj sajtótájékoztatóján – amely a Formula.hu részvételével zajlott – a két pilóta a jelenség okát is fejtegette.



„Nem hiszem, hogy ennek a nagyobb elvárásokhoz van köze. Bár erősebbek vagyunk, a tempókülönbség megvan az első két csapathoz, a Red Bullhoz és a Mercedeshez képest” – mutatott rá Perez, hogy Hamilton, Bottas és Verstappen hármasa rendszeresen kibérli a dobogót. „Ez megnehezíti a dolgunkat. Több okból kifolyólag úgy gondolom, nem sikerült kihozunk a maximumot egyes hétvégéinkből, ezáltal pedig a dobogó közelébe kerülni. Szerintem Magyarország az egyetlen, ahol fel tudtunk volna állni rá. Ezen kívül nem igazán voltak lehetőségeink. Először csökkenteni kellene a lemaradást a Red Bullhoz képest, közel lenni hozzájuk, hogy ha hibáznak, akkor mi szerezhessük meg a dobogót.”

A Hungaroringen harmadik helyhez közel kerülő Stroll ugyanezt ismételte meg: „Az autó gyors, jó eredmények várhatók el vele. Természetesen a Red Bull más szinten áll, a Mercedes pedig végképp. Szerintem is Magyarország volt az egyetlen lehetőség a dobogó megszerzésére, a többi verseny nehéz volt. De versenyképesebbek vagyunk, magasabbra tesszük lécet” – mondta a kanadai pilóta.

 

A csapat és Perez jelen állás szerint utolsó dobogója, a 2018-as Azerbajdzsáni Nagydíjon

A dobogós reményeket nehezíti, hogy a Racing Point jó szereplése érezhetően pályafüggő. Mind Perez, mind Stroll kiemelte, olyan autóra van szükség, amely minden jellegű helyszínen versenyképes. A fiatalabb pilóta így összegezte a problémát:

„Egyes helyszíneken erősebbek voltunk, máshol kevésbé. A nagy leszorítóerőt igénylő pályákon bizonyítottuk, hogy nagyon gyorsak lehetünk, mint Barcelonában, Magyarországon. Viszont Spában vagy Silverstone-ban nem annyira voltunk azok. Úgy tűnik, hogy az autó természete inkább a nagyobb sebességhez, nagyobb leszorítóerőhöz húz, ezért dolgoznunk kell, hogy javítsunk rajta az alacsonyabb leszorítóerős pályákon” –mondta Stroll a sajtótájékoztatón.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: