DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hamilton: Max egyedül van a Red Bullnál

Burkoltan beszólt Albonnak a Belga Nagydíjat megnyerő brit, aki szerint megnehezíti Verstappen dolgát, hogy nem versenyképes a csapattársa. A brit-thai elmondta, miért szenvedett a spái futamon.

A Belga Nagydíjon is a Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen trió sajátította ki a dobogót, utóbbi csapattársa, Alexander Albon elé azonban a remek napot kifogó Renault-k is befértek, így csak a hatodik helyen ért célba. Nem először fordul elő hasonló idén: miközben Verstappen rendre a Mercedeseket szorongatja a Red Bull-lal, a brit-thai sokszor jócskán elmarad tőle – ezért például Hamilton egymaga majdnem annyi pontot szerzett már, mint a konstruktőri tabellán második energiaitalosok.

hamilton-verstappen-redbull-belgagp



A spái versenyt követően Hamilton meg is jegyezte, hogy Verstappen dolgát megnehezíti, hogy nem elég gyors a kollégája – ahogy annak idején Heikki Kovalainen sem volt az mellette a McLarennél:

„Azt kell látni a Red Bull esetén, hogy nagyon jó autójuk van” – mondta el a sajtótájékoztatón a hetedik vb-címe felé menetelő brit. „Az emberek ezt alábecsülik, de nagyon erős autójuk van, Max pedig remek munkát végez vele. Sajnos viszont a két versenyzőjük nem olyan, mint itt én és Valtteri. Ez pedig megnehezíti a dolgukat. Én is átéltem ezt sok évvel ezelőtt, amikor a McLarennél voltam, és csak én harcoltam folyamatosan az élen. Nem volt olyan csapattársam, aki támogatni tudott volna, így ilyenkor egyfelől a konstruktőri értékelésben sem tudunk elég pontot szerezni, másfelől a stratégiával sem tudunk játszani. A Red Bullnál is ez a helyzet most, Max bizonyos értelemben egyedül van ott. Természetesen szeretnék nagyobb harcot, de ez nem rajtam múlik, én csak folytatom, amit eddig is csináltam.”

Maga Albon a Renault egyenesbeli tempójának és a második etapon a közepes gumik esetén tapasztalt gyors kopásnak tulajdonítja az újabb gyengébb eredményt: „Lehet, hogy a közepes keverék nem volt helyes választás. Nem tudom, hogy őszinte legyek. Elég jól éreztem magam a lágy gumin. Nyilván ahogy azt a futam előtt is elmondtuk, nehéz lenne megelőzni a Renault-kat. Szerintem még a DRS-sel is csak egy szinten voltunk velük, ez pedig igencsak megnehezítette, hogy bármit is csináljunk. Kiálltunk közepes keverékű gumikért, rendben is volt, de megint csak próbálkozni tudtam az előzéssel, nagyon nyomtam a második szektorban, hogy a lehető legközelebb maradhassak. Frusztráló volt, aztán szerintem egyszerűen elfogytak a gumik. A mi döntésünk volt, nyilván nem számítottunk ilyen mértékű romlásra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: