Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 27. vasárnap
F1

Ellentétesen bánik a gumikkal a Ferrari, mint a többi autó

Miközben a legtöbb csapatnál alig van különbség a közepes és a lágy keverék között, az utóbbin általában szenvedő maranellóiak mégis nagy eltérést érzékelnek a tapadásban Charles Leclerc szerint.

A fő különbség a Brit és a 70. Évfordulós Nagydíj között a gumikiosztásban rejlik, a Pirelli ugyanis – a múlt heti defektek ellenére – ezúttal egy fokozattal lágyabb keverékeket, azaz a C2-es, a C3-as és a C4-es opciót szállította Silverstone-ba. Utóbbinak gyors kopására és túlmelegedésére azonban sokan panaszkodtak a pénteki edzések során, ráadásul a csapatok jelentős része arra jutott, hogy egy körön meglepő módon nincs nagy differencia a puha és a közepes abroncsok között. Éppen ezért stratégiailag fejtörést okoz sokaknak, hogy a Q2-ből is már a közepes keveréken szeretnének továbbjutni, hogy majd a rajtnál is azt használhassák a szabályok értelmében, csakhogy az idei állandó kiosztás révén közepes gumiból csak három, míg lágyból nyolc áll az istállók rendelkezésére egy hétvégén.

leclerc-ferrari-silv2-1



Úgy tűnik azonban, a Ferrari a kivételek közé tartozik, az FP2-t hetedikként záró Charles Leclerc szerint esetükben ugyanis nagy az eltérés a két keverék között – és ez meglepte a monacóit: „Ez egy nehezebb péntek volt, mint a múlt heti. Továbbra is keményen dolgozunk azon, hogy kicsit jobban megértsük ezeket a gumikat. Elég nagy a különbség tapadás terén a közepes és a lágy keverék között számunkra, miközben a többieknél nem ez a helyzet, szóval meg kell értenünk, miért vagyunk túl lassúak a közepes abroncsokon. Ez volt kicsit furcsa ma, mert általában küszködni szoktunk a puhább gumik használatával, most viszont más volt a helyzet, a közepesekkel szenvedtünk a többieknél jobban.”

Leclerc szerint a Pirelli által a múlt heti meghibásodások okán kötelezően előírt nagyobb guminyomásnak nincs köze a problémáikhoz: „Az autó egyensúlya igazából elég jónak tűnik, inkább „csak” összességében a teljesítményünk nem annyira az igazi a közepes keveréken, amelynek pillanatnyilag még nem tudom az okát. Úgy vélem, a közepes keveréken nyújtott teljesítményen kell főként dolgoznunk, mert az roppant fontos lesz. Szerintem sokan megpróbálnak közepes gumikon továbbjutni a Q2-ből, és nekünk is versenyképesnek kell lennünk azon a keveréken, hogy legyen esélyünk. Érdekes lesz a szombati időmérő annak fényében, hogy ki milyen keveréken startol majd, és érdekes lehet a futam is a különböző stratégiák miatt. Meglátjuk, kifizetődik-e, ha kockáztatunk kicsit.”

Eközben a másik Ferrariban ülő Sebastian Vettel megint jobban küszködött, mint csapattársa: „Több dolgot is kipróbáltunk. Úgy gondolom, összességében kicsit elégedettebbek lehetünk, de nem igazán lettünk versenyképesebbek, szóval ezt meg kell néznünk. Szerintem még megpróbálhatunk innen javítani az autón, de lehet, hogy csak apróságokat, és akkor remélhetőleg versenyképesebb lesz a csomag” – idézi az Autosport.com a németet, aki a második edzés végi látványos motorhibájáról is szót ejtett: „Semmiféle figyelmeztetés nem volt, hirtelen történt az egész, és nyilván valami tönkrement. Meg kell vizsgálnunk, mi volt az, de ez lehet, hogy napokba fog telni, mert a motort visszaszállítják a gyárba és ott elemzik majd ki az adatokat.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?