Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 27. vasárnap
F1

A McLaren sokkal jobban befenyítette a Racing Pointot

A középmezőny többnyire irigykedve és gyanakodva figyelte a Racing Point idei szárnyalását a tavalyi Mercedeshez megszólalásig hasonlító autóval. Most azonban nagyot fordult a világ, megbüntették a csapatot.

Az évad kezdete óta támadások kereszttüzében dolgozott és ért el jó eredményeket Lawrence Stroll istállója, az autó ugyanis tagadhatatlanul, szinte teljes egészében a tavalyi világbajnok Mercedes versenyautójának másolata. A rózsaszín Mercedes, illetve Mercedes 2.0 gúnyneveket kiérdemlő konstrukció eredményeit már Ausztriában is megóvta a Renault és ezt tovább folytatta később is.

A mai napon határozatban mondta ki az FIA, hogy bár a fékhűtés a technikai szabályoknak megfelel, mégis pénzbírságban és komoly pontlevonásban részesült a rózsaszínű csapat. Ez azonban a jelek szerint még közel sem minden, sokkal több van a riválisok tarsolyában és erre figyelmeztette is a világot a McLaren csapatfőnöke, aki szintén az első pillanattól kezdve rossz szemmel nézte a „kopizást”.

„Egyelőre csak annyit szeretnék tisztázni az üggyel kapcsolatban, hogy a fékek és a mai ítélet mindössze egy egyetlen kicsi eleme egy sokkal nagyobb balhénak, amit majd láthatunk. A végén pedig egyetlen kérdés marad csak: vajon az egyik rivális rendelkezik-e olyan alkatrésszel, amelyet tiltott módon nem ő maga tervezett és állított elő?” – tette fel a költői kérdést Andreas Seidl.

Megy a bunyó a Mercedes-másolat Racing Point ellen


„Ez a legfőbb téma, amiről jelenleg szó van, a fékhűtéssel kapcsolatos jelenlegi ítélet mindössze egy apróbb eleme a teljes, átfogó képnek. Jelenleg komolyabban nem szeretnék állást foglalni a határozattal kapcsolatban, mivel mélyebben kell tanulmányoznom, mik a pontos szabályok és mi az ítélet indoklása.”

„A mai ítélettől függetlenül a McLaren álláspontja teljesen világos. Hogyan szeretnénk látni a Formula-1 jövőjét, ami semmiben nem különbözik attól, amit az elmúlt harminc évben tapasztaltunk. Egy olyan bajnokságban kellene versenyeznünk, ahol tíz különböző konstruktőr verseng egymás ellen, ahol a szabályok által meghatározott alkatrészeket mindenki saját maga tervezi és gyártja, másik istálló segítsége nélkül” – tette hozzá Seidl.

Azt leszögezhetjük, hogy az ügynek még biztos, hogy a legkevésbé sincs vége.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?