DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Nem is volt olyan egyszerű Hülkenberg beugrása

Elsőre olyan könnyűnek hangzik, hogy Sergio Perezt egészségügyi okokból eltiltották a Brit Nagydíjtól, helyettesítse Nico Hülkenberg. Most megtudhattuk, hogy ez közel sem ilyen egyszerű dolog.

Rekordsebességgel kellett meghoznia fontos döntéseket a Racing Point istállónak az elmúlt bő 24 órában, mivel egyik pilótájuk, Sergio Perez pozitív koronavírus-tesztet produkált Silverstone-ban. Bár tünetei nemigen vannak, az idén sebtében meghozott szabályok értelmében nem versenyezhet sem most, sem a jövő heti újabb silverstone-i fordulón.

Mivel erre csütörtökön derült fény, Otmar Szafnauer csapatfőnöknek nagyon gyorsan kellett lépnie, hogy megfelelő helyettest találjon a mexikói pilóta helyére, aki tudásban is a jobbak közé tartozik, valamint a bürokrácia sem fogja útját állni bemutatkozásának, vagy visszatérésének. Végül a tavaly a Renault-tól kiebrudalt Nico Hülkenbergre esett a választás, de azért így is akadtak bökkenők.

Még szoknunk kell a rózsaszín autón a 27-es rajtszámot, Hülkenberg viszont már barátkozik az autóval


„Rettentően rövid idő alatt kellett rengeteg dolgot végigvinnünk. Tegnap 14:20-kor kaptuk meg Sergio végső teszteredményét. Ezután gyorsan elő kellett kerítenünk Hülkenberget és neki is meg kellett csinálni ugyanezt a tesztet, ez a része még nem volt túl bonyolult” – emlékezett vissza az elmúlt nap történéseire Otmar Szafnauer a Sky Sports adásában.

„Szerintem ő készenlétben állt már. Gyorsan ide kellett utaznia Angliába és meg kellett bizonyosodni róla, hogy nem vírusfertőzött. Újra meg kellett szerezni a szuperlicencét, ami viszont nem a legegyszerűbb, mert ehhez érvényes szerződéssel kell rendelkeznie. Az ezt vizsgáló testületnek jóvá is kellett hagynia a hivatalos papírokat, de menetközben a lehető legtöbbet igyekeztünk neki elmagyarázni az autó működéséről. Délelőtt Hülkenbergnek mindössze 45 perce volt valamennyire összeszokni a számára ismeretlen RP20-assal a szimulátor segítségével” – tette hozzá a csapatfőnök.

A Racing Pointhoz beugró pilóta azonban egyelőre egyáltalán nem vall szégyent, az első edzésen a legjobb tízbe, a másodikon már a legjobb hétbe is befért, hátránya az első helyezettől (aki egyébként saját csapattársa) hat tizedmásodperc. De ne feledjük, a rutinos német még csak most kezd összeszokni valamelyest a számára ismeretlen autóval, ráadásul tavaly óta nem is versenyzett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: