Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 3. hétfő
F1

Nem is volt olyan egyszerű Hülkenberg beugrása

Elsőre olyan könnyűnek hangzik, hogy Sergio Perezt egészségügyi okokból eltiltották a Brit Nagydíjtól, helyettesítse Nico Hülkenberg. Most megtudhattuk, hogy ez közel sem ilyen egyszerű dolog.

Rekordsebességgel kellett meghoznia fontos döntéseket a Racing Point istállónak az elmúlt bő 24 órában, mivel egyik pilótájuk, Sergio Perez pozitív koronavírus-tesztet produkált Silverstone-ban. Bár tünetei nemigen vannak, az idén sebtében meghozott szabályok értelmében nem versenyezhet sem most, sem a jövő heti újabb silverstone-i fordulón.

Mivel erre csütörtökön derült fény, Otmar Szafnauer csapatfőnöknek nagyon gyorsan kellett lépnie, hogy megfelelő helyettest találjon a mexikói pilóta helyére, aki tudásban is a jobbak közé tartozik, valamint a bürokrácia sem fogja útját állni bemutatkozásának, vagy visszatérésének. Végül a tavaly a Renault-tól kiebrudalt Nico Hülkenbergre esett a választás, de azért így is akadtak bökkenők.

Még szoknunk kell a rózsaszín autón a 27-es rajtszámot, Hülkenberg viszont már barátkozik az autóval


„Rettentően rövid idő alatt kellett rengeteg dolgot végigvinnünk. Tegnap 14:20-kor kaptuk meg Sergio végső teszteredményét. Ezután gyorsan elő kellett kerítenünk Hülkenberget és neki is meg kellett csinálni ugyanezt a tesztet, ez a része még nem volt túl bonyolult” – emlékezett vissza az elmúlt nap történéseire Otmar Szafnauer a Sky Sports adásában.

„Szerintem ő készenlétben állt már. Gyorsan ide kellett utaznia Angliába és meg kellett bizonyosodni róla, hogy nem vírusfertőzött. Újra meg kellett szerezni a szuperlicencét, ami viszont nem a legegyszerűbb, mert ehhez érvényes szerződéssel kell rendelkeznie. Az ezt vizsgáló testületnek jóvá is kellett hagynia a hivatalos papírokat, de menetközben a lehető legtöbbet igyekeztünk neki elmagyarázni az autó működéséről. Délelőtt Hülkenbergnek mindössze 45 perce volt valamennyire összeszokni a számára ismeretlen RP20-assal a szimulátor segítségével” – tette hozzá a csapatfőnök.

A Racing Pointhoz beugró pilóta azonban egyelőre egyáltalán nem vall szégyent, az első edzésen a legjobb tízbe, a másodikon már a legjobb hétbe is befért, hátránya az első helyezettől (aki egyébként saját csapattársa) hat tizedmásodperc. De ne feledjük, a rutinos német még csak most kezd összeszokni valamelyest a számára ismeretlen autóval, ráadásul tavaly óta nem is versenyzett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?