Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 8. szombat
F1

Egy fürdőkádban indult Russell mercedeses karrierje

Érdekes történetet mesélt el a Williams pilótája, aki kis híján a BMW DTM-pilótája lett, csak aztán érkezett egy hívás, miközben épp a szülei házában feküdt a fürdőkádban…

George Russell a Mercedes pártfogoltjaként került be a Formula-1-be, és sokan esélyesnek tartják arra, hogy előbb-utóbb az Ezüst Nyilak színeiben versenyezzen – igaz, jövőre még biztosan a Williamsnél fog szerepelni. Viszont a fiatal brit most az F1 Beyond the Grid névre hallgató podcastjének nyilatkozva elárulta: néhány éve nem volt messze attól, hogy teljesen más ösvényre lépjen – csak aztán jött egy hívás, miközben a szülei házában feküdt a fürdőkádban: 

russell-williams-hun-1



„Igazából nem hivatalosan a BMW tartalékversenyzője voltam a DTM-ben” – elevenítette fel a 2016-os történetet Russell, aki akkoriban épp az F3-ban szerepelt. „Teljesítettem velük egy újonctesztet, ami hihetetlenül jól ment, és úton voltam afelé, hogy aláírjak velük egy teljeséves versenyzői állást a 2017-es DTM-szezonra.”

„Ezen a ponton nagyjából elfogadtam, hogy nincs meg a hátterem, ami segíthetne bekerülni a Formula-1-be. Akkoriban egyetlen F1-es csapat érdeklődött igazán, és már belenyugodtam, hogy ebből DTM lesz elég magas fizetéssel, talán a legjobb dolog ez az F1 mellett, és már elköteleződtem ez az útvonal iránt.”

„Egyik nap aztán épp a fürdőkádban feküdtem, amikor hívott egy Gwen Lagrue nevű francia fickó… Azt mondta: ’Hello, George, épp most kezdtem el dolgozni a Mercedesnél, és te vagy az első, akit le szeretnék igazolni’. És itt kezdődött minden, a fürdőkádban 2016-ban! Folytatódtak az egyeztetések, és aláírtam egy 2016-ban induló szerződést, és 2017 elején váltam a hivatalos versenyzőjükké.”

A fiatal versenyző azonnal meghálálta az akkoriban Esteban Ocon menedzsereként dolgozó és a Mercedes fiatal versenyzőkkel kapcsolatos tanácsadójának kinevezett Lagrue bizalmát, hiszen 2017-ben a GP3-ban, 2018-ban pedig a Formula-2-ben lett a bajnok, s az F1-ben is meggyőzően teljesít annak ellenére, hogy a sereghajtó autóban ül: tavaly például 21-0-ra győzte le Robert Kubicát az időmérőkön csapaton belül.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?