Júliusig kellett várni, hogy idén először számolhassunk be Formula-1-es szabadedzés történéseiről. A zárt kapus Osztrák Nagydíj első gyakorlásán négy hónap kihagyás után – ennyi idő telt el a barcelonai tesztelés óta – gurultak újra pályára a királykategória autói, kezdve a bokszutcát elsőként elhagyó két McLarennel. Az edzés első negyedórája tapogatózó körökből áll: ezt követően Lando Norris, Carlos Sainz és a feketére átfestett Mercedesszel Valtteri Bottas iratkozott fel a köridőlistára, a finn 1:07,578-as időeredménnyel.
Az edzés kezdetén az előrejelzés 60 %-os esélyt jósolt a csapadékra: 20 perc környékén érkezett néhány csepp eső, így pár percre elcsendesült a pálya, majd futólag köztes abroncson tértek vissza az autók. Amint visszakerültek a száraz pályás gumik, gyorsult a tempó, és a legjobb kört apránként lefaragva számos versenyző megfordult az első helyeken: vezetett Daniel Ricciardo a Renault-val, és az edzés felénél a Racing Point is állt az első két helyen Sergio Perezzel és Lance Stroll-lal, megmutatva, hogy a tavalyi Mercedest idéző konstrukcióval valóban számolni kell 2020-ban.
A kedélyeket fél órával az edzés vége előtt a két Mercedes hűtötte le, mikor Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton autójára is felkerült a lágy abroncs: a címvédő vitte elsőként 1:05 alá a köridőt. A számláló végül 1:04,816-nál állt meg a világbajnoknál, aki első edzéseredménnyel kezdte a késve megkezdődött szezont csapattársa, Bottas előtt.
A hétvégén Mercedes fő kihívójának tippelt Red Bull a mezőny sűrűjében szerepelt az utolsó negyedóráig, mikor – röviddel 1-es kanyarban történt megforgása után – Max Verstappen feljött a harmadik helyre, igaz, hat tized hátrányba. Izgalmas a további sorrend: 0,615 másodperc lemaradásban Carlos Sainz végzett a negyedik helyen a középmezőny viszonylatában szintén tényezőnek tűnő McLarennel, Sergio Perez ötödik lett a Racing Pointtal, majd Lando Norris következett a másik papajaszínű autóval. Alex Albon a második Red Bull-lal hetedikként zárt Daniel Ricciardo előtt, a spielbergi esélyeiről lemondóan nyilatkozó Ferrari viszont csak a mezőny közepén végzett, Charles Leclerc 1,1 másodperc hátrányban a 10., Sebastian Vettel a 12. pozícióban.
Az edzés vesztese Romain Grosjean volt, aki mért köridő nélkül fejezte be a tréninget: miután beesett fékpedálra panaszkodott, a csapat fékolajszivárgást állapított meg, és végig a garázsban tartotta. Sergio Perez Racing Pointján lehetett megfigyelni még egy kisebb műszaki hibának tűnő jelenséget: rövid időre, kanyarodás közben füstpamacsok törtek elő az autóból, ami olajszivárgásnak tűnt. Danyiil Kvjat megforgása volt még emlékezetes incidens az edzés hajrájában: George Russellnek fékeznie és kitérnie kellett, hogy elkerülje az utolsó kanyarban elszabaduló Alpha Taurit.
Az edzés eseményeiről részletesebben élő közvetetésünkben számoltunk be.
Az Osztrák Nagydíj első szabadedzésének eredménye:
Versenyző | Autó | Hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:04.816 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 0.356 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 0.602 |
4 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 0.615 |
5 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 0.696 |
6 | Lando Norris | McLaren/Renault | 0.805 |
7 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 0.885 |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 1.044 |
9 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1.091 |
10 | Charles Leclerc | Ferrari | 1.108 |
11 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1.258 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1.261 |
13 | Esteban Ocon | Renault | 1.454 |
14 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1.544 |
15 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1.549 |
16 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1.588 |
17 | George Russell | Williams/Mercedes | 1.679 |
18 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 2.090 |
19 | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 2.127 |
20 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 41.545 |