Félretették az önös érdekeket az F1-es istállók tavasz folyamán, mert a Formula-1 fennmaradása volt a tét: így fogadták el a 2021-es szabályok egy évvel való elhalasztását és a 145 millió dolláros költséglimitet. Most, hogy a Formula-1 és az istállók jövője stabilabb lábakon áll, az Osztrák Nagydíjjal pedig elindul a szezon, visszatér a szokásos ádáz versengés.
Két vitás téma uralta a tesztek és a törölt Ausztrál Nagydíj közti időszakot, melyekről a spielbergi hétvégén újra hallhatunk: az egyik a Mercedes trükkös kormányműve, a DAS (kettős tengelyű kormányzás), amely a kerekek összetartását változtatja, a másik a Racing Point teljes autója, az RP20, amely a tavalyi Mercedes szinte tökéletes másolata rózsaszínbe öltöztetve.
„A Formula-1-ről beszélünk, szóval biztos, hogy visszatérnek ezek a témák” – vélekedett a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner az Autosportnak. „Versenyképes csapatokról beszélünk, versengő típusú állatfajról, amint pedig belelendülnek… Lesznek bőven kérdőjelek a Mercedes DAS-a, a Racing Point és bármi más kapcsán, ami éppen a napirendre kerül.”
Éppen a Red Bull volt az a csapat, amely Melbourne előtt ígéretet tett arra: ha a Mercedes használja a DAS-t a pályán, hivatalos óvást fognak benyújtani a felügyelőtestületnek. A csapat nevében Helmut Marko akkor határozottan kijelentette, a Red Bullnál szabálytalannak vélik a DAS-t: amennyiben a döntéshozók is erre az álláspontra helyezkednek, az kizárással és a megoldás betiltásával járhat.
Az ausztrál verseny végül elmaradt, de az osztrák nyitány előtt is megkeresték Markót, a Red Bullnál továbbra is tervezik-e az óvást a DAS miatt – amely Spielberg karakterisztikájából adódóan nagyobb hasznot hozhat a Mercedes számára, mint Melbourne-ben. Marko bizonytalan választ adott: „Majd később gondolkodunk rajta. Először is szeretnénk biztonságosan megszervezni ezt a nagydíjat” – idézte a tanácsadót az Auto Motor und Sport, amely állítja, a Mercedes W11-et felszerelik az eszközzel a Red Bull Ringen.