Elsősorban a Ferrari kapcsán olvashattunk arról, hogy szezont júliusban nyitó Osztrák Nagydíjra több fejlesztéssel készül: 15 lóerővel erősebb motort és átépített sebességváltót alkalmaz. Hozzájuk hasonlóan más csapatok sem ülnek a babérjaikon, és fejlesztési lehetőségeket behatároló, kilenc héten át tartó kötelező leállás után feszített tempóban folytatják a munkát: a Mercedes is megerősítette, hogy a végül törölt Ausztrál Nagydíjra vitt W11 módosított verzióját vetik be a Red Bull Ringen.
„Képzeljük el az autóbemutatón látott autónkat és azt az autót, amellyel Ausztráliában versenyeztünk volna: mintha karácsony körül befagytak volna a fejlesztések” – idézi James Allison technikai igazgatót az Autosport. „Valójában ott volt az egész január, február és március, hogy gyorsabbá tegyük az autót a szélcsatornában és a tervezési részlegen. Sok ötlet felmerült időközben, amelyek elindultak a megvalósítás felé is a tervezési irodában, mielőtt kilenc héttel ezelőtt be kellett zárnunk.”
„Most az a kihívás vár ránk, hogy ennek a negyedévnek a fejlesztései gyorsan elhagyják a tervezőasztalt és a lehető leggyorsabban az autóra kerüljenek. Reméljük, hogy egy részük már az első versenyre, Ausztriára megvalósul” – mondta Allison, aki a folytatásra is gyors fejlesztési rátát ígért. Látható, hogy élcsapatként a Mercedes egészen máshogy gondolkodik, mint a középmezőnyben a Haas, amely nem akar újításokba invesztálni, amíg bizonytalan, milyen hosszú lesz a szezon.