2020-ban minden eddiginél termetesebbé váltak a Formula-1-es autók. A jelenlegi minimumsúly alig egy hónapja nőtt utoljára, amikor az FIA egy új, az erőforrások működését mérő eszköze miatt 745 kilogrammról 746-ra emelték az alsó határt. Bár a gyarapodásban az újabbnál újabb biztonsági megoldások is közrejátszanak, a rekordról leginkább a minden eddiginél bonyolultabbá vált erőforrások tehetnek. Tizenöt éve a hajtáslánc mindössze a belsőégésű motorból, sebességváltóból és némi elektronikából állt, míg manapság ezekhez kapcsolódik a két energiavisszanyerő rendszer, egy jelentős méretű akkucsomag, egy turbó, és az ezekhez szükséges extra hűtés. Másfél évtized alatt közel 150 kilogrammot híztak az autók, ezért Robert Kubica szerint ideje fogyókúrába kezdeni.
„Úgy gondolom, ennek több különböző előnye is lenne. Először is, az autókat jobb érzés lenne vezetni. Csökkenne a tehetetlenségük, így jobban reagálnának, és könnyebb lenne velük menteni. Ez agresszivitásnak engedne teret. Emellett a gumikat is segítené, mert a leszorítóerő azokon keresztül halad át. Az autók manapság sokkal nagyobbak és nehezebbek, ezért a tíz évvel ezelőtti állapothoz képest a gumikat sokkal nagyobb terhelés éri. Az abroncsok élettartama is megnőne, így még keményebben lehetne használni azokat” – magyarázta a lengyel, aki szerint ez a leghatékonyabb módja, hogy javuljon az „F1-élmény”.
„Szerintem ezzel lehetne a legtöbbet javítani a show-n és a vezetési élményen. Ezek között egyértelmű a kapcsolat, hiszen ha a pilótáknak több lehetőségük van csatázni, akkor a versenyek is izgalmasabbá válnak.”
Nem Kubica az egyetlen, aki ilyen nézeteket vall. Sebastian Vettel a gokartozás élményét hiányolja az F1-ből.