Hétfő délután újabb telefonos konferenciát tartottak a Formula-1-es csapatfőnökök a koronavírus-járvány okozta válság kezelése érdekében, amelyen Jean Todt FIA-elnök, Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója és Ross Brawn, a széria motorsport-igazgatója is részt vett. Bár a megbeszélés az egész délutánon át tartott, végleges döntések nem igazán születtek – igaz, a Motorsport.com értesülései szerint Todt arra egyértelmű utalást tett, hogy az eredetileg 2021-re tervezett, de már 2022-re eltolt nagy szabályváltoztatási csomagot nem halasztják el újabb évvel.
Az egyeztetés legnagyobb részében a költséglimitről beszéltek az érintett felek. Abban állítólag a csapatok már korábban megegyeztek, hogy az eredetileg tervezett 175 millió dollárról 150 millióra csökkentik a limitet, és az ez alóli kivételek sora is rövidebb lesz. A járvány miatti krízis okán viszont felmerült, hogy még tovább csökkentenék ezt a felső korlátot, a három legérintett alakulatnak – természetesen a három élcsapatnak, a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Red Bullnak – azonban még a hírek szerint vannak fenntartásai.
Méghozzá elsősorban azzal kapcsolatban, hogy mi van azoknak a csapatoknak a kutatási-fejlesztési költségeivel, amelyek más alakulatokat is ellátnak bizonyos alkatrészekkel, mint például a váltó. A vita főként arról folyt, hogy az ilyen istállóknak plusz keretet adhatnának, míg az ellátott partnergárdáknak ugyanennyivel csökkentenék a limitjét, elvégre a készen kapott elemek fejlesztésére nekik nem kell költeniük. A Motorsport.com szerint a csapatok a következő megbeszélésig mérlegelik a lehetőségeket ezzel kapcsolatban.
Emellett szintén lényeges eleme volt még az egyeztetéseknek, hogy a 2022-es nagy szabályváltozásokra történő fejlesztésekre költött pénzt is bele kellene kalkulálni a 2021-es költségvetésbe. Az eredeti előírásoknál ez nem így volt, azaz 2020-ban szabadon lehetett volna költeni a 2021-es fejlesztésekre, a koronavírus okozta gazdasági válság miatt ugyanakkor szükség lehet erre a szigorításra is.