A Formula-1 és az FIA vezetői alig két hete döntöttek az új előírások 2022-re való átütemezéséről, most felröppent a hír, hogy a csapatok pénzügyi megfontolásból még további egy évig használnák a jelenlegi konstrukciókat, és csak 2023-ra építenék meg a teljesen új autókat. Christian Horner elmondása szerint a mezőny egyetért abban, hogy a költségek alacsonyan tartása most a legfontosabb.
„Beszélgetések folynak az új szabályok ismételt elhalasztásáról, mert a legfontosabb dolog most a stabilitás. Tudjuk, hogy a változásokkal költségek járnak, így a legfelelősségteljesebb döntés a fejlesztések szigorú korlátozása lenne” – magyarázta a Red Bull csapatvezetője.
Ami viszont biztosan hatályba lép 2021-től, az a 175 millió dolláros költségvetési sapka, amivel az F1 célja a középcsapatok felzárkóztatása a Mercedesre, a Ferrarira és a Red Bullra. Horner elmondása szerint erről konstruktív beszélgetések zajlanak, de vannak hatékonyabb módszerek, amelyekkel alacsonyan lehetne tartani a kiadásokat.
„Benyomásom szerint ez most másodlagos. Ha feltételezzük, hogy a következő másfél évre megtiltják a karosszéria 60%-ának fejlesztését, az minden versenycsapat kiadásait drasztikusan csökkentené, legyen szó a Red Bullról vagy akár a Williamsről” – idézte őt a Motorsport.