Bár senki sem így akarta, mégis több hónapnyi plusz időhöz jutottak a csapatok a Formula-1-ben, mivel az idénynyitó (némileg botrányos) utolsó pillanatban történő lefújása csak a kezdet. Biztos, hogy hosszú hónapokig semmilyen, nagy tömegeket megmozgató sportesemény nem lesz, tehát a száguldó cirkusz is kényszerszünetre van ítélve.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a gárdák nem dolgozhatnak az autójukon, az utolsó információk szerint már a Monacói Nagydíj helyzete is rettentően inog, tehát idő bőven van rá. A Mercedes nem zárta be gyárát, a Ferrari ugyan igen, de a kényszerszünet után a motorfejlesztő részleg ráfeküdhet a téli teszteken nem túlságosan villogó erőforrás fejlesztésére.
A Motorsport.com információi szerint pontosan ezt is fogja tenni a Scuderia, amint a dolgozók visszatérhetnek munkahelyükre. Két hét az az időszak, amennyit mindenképpen ki kell hagyniuk, Olaszországban a világon a legdrámaibb a helyzet jelenleg, rosszabb, mint Kínában. Amint azonban lejár az önkéntesen vállalt, kéthetes izoláció, ismét (fejlesztési) versenybe szállnak.
A szaklap úgy értesült, a motor előgyújtási kamráján fejlesztenének leginkább. A Ferrari igyekszik behozni lemaradását, afelől azonban senkinek nincs kétsége, hogy a Mercedes és a Red Bull sem ül ölbe tett kézzel, várva, hogy az olasz rivális felzárkózását. Most szinte egy „új téli szünet” kezdődhet, mert a hírek szerint legalább két és fél hónapon át (rosszabb esetben ez sokkal hosszabban is kitolódhat) nem is lehet szó Formula-1-es hétvége megrendezéséről.