Múlt csütörtökön robbant a bomba, amikor a Mercedes a második tesztnapon előállt forradalmian új, kettőstengelyű kormányzási rendszerével, amivel a kormány előre-hátra mozgatásával az első kerekek összetartásán lehet menet közben változtatni. Bár többen továbbra is kételkednek a megoldás szabályosságában, az FIA szerint az innováció legális.
Lewis Hamilton csak akkor kívánja használni a mérnöki bravúrral kialakított DAS-rendszert, ha az valóban jobb köridők eléréséhez segíti. Eddig mindenesetre biztatónak tartja, amit tapasztalt és bízik abban, hogy plusz előnyhöz juttatja őket a különleges, kettős kormányzás.
„Remélhetőleg komoly különbséget jelent majd. Hogy őszinte legyek, egyelőre nem használtuk túl sokat. Időnként a DAS használatával, időnként pedig annak teljes figyelmen kívül hagyásával végeztük a tesztelést, nem igazán tudom, milyen sűrűn használjuk majd” – ecsetelte véleményét Lewis Hamilton a Crash.net szakoldalon.
A hatszoros világbajnok és csapata úgy számol, hogy leginkább olyan pályákon hoz majd számukra előnyt a DAS, ahol hosszú egyenesek vannak, mint például Monza és Baku. „Hogy őszinte legyek, lenyűgöző, hogy az egész gárda mentalitása folyamatosan csak fejlődik. A mérnökök gyakran szűklátókörűek és csak olyan, már megszokott megoldásokban gondolkodnak, amiket ismernek, hiszen korábban működtek” – tette hozzá a címvédő.
A Mercedesnél most bebizonyították, hogy nyitottak a meghökkentően új típusú innovációkra is. „Éppen az utóbbi néhány évben ösztönöztem leginkább arra a srácokat, hogy olyan területeken is próbáljanak szokatlan megoldásokkal előállni, ami már túl van a komfortzónánkon. Éppen ennek köszönhető, hogy ilyen új dolgokat (mint például a DAS) fedezhettünk fel. Más hozzáállással ezek sosem jöttek volna létre” – fogalmazott Hamilton, akivel kapcsolatban egyre inkább valószínű, hogy jelenlegi csapatánál marad, mivel a Ferrari (Charles Leclerc után) Sebastian Vettellel is szeretne újra leszerződni a 2020 utáni időszakra.