Egy hete robbant a bomba Barcelonában, amikor az utóbbi hat szezonban zsinórban győzedelmeskedő német gyári istálló előhúzta a cilinderből a DAS-rendszert, ami kettős tengelyű kormányzást tesz lehetővé. A kerekek dőlésszögének menet közben történő állítása az FIA szerint teljesen szabályos.
A Red Bullnál úgy vélik, az a két tizedes előny, amivel jelenleg a Mercedes a bikák előtt jár, éppen ennek köszönhető, mivel egyértelmű fórral jár a DAS használata. Fernando Alonso szerint is zseniális az újítás, de nem érzi, hogy ez a köridőkben akkora változást hozna. Ugyanakkor remek üzenet a trónkövetelőknek.
„Csak ők (a Mercedesnél) tudhatják, hogy pontosan mit változtat az autó viselkedésén az új rendszer és hogy ebből mennyi hasznuk származik. Én úgy vélem, nem túlságosan számottevő dolog, nem olyan, mint például a DRS, vagy korában az F-csatorna, amivel 4-5-6 tizedmásodpercet lehetett nyerni körönként” – ecsetelte véleményét Fernando Alonso a Sky Sportsnak adott interjújában.
„Finomhangolásként bizonyára jól jön majd, de sokkal inkább alkalmas arra, hogy ezzel demonstrálják erejüket. Mindenkinek megmutatták, hogy még mindig a csúcson vannak, nem ülnek a babérjaikon most sem, hogy zsinórban ennyiszer világbajnokok lettek. Szerintem a DAS-rendszer legfontosabb üzenete ez” – tette hozzá Alonso.
Az idei esélyek? „Úgy gondolom, Lewis Hamilton megszerzi hetedik világbajnoki címét. Csak nézzük meg a teszteket, a Mercedes már most rettentően versenyképesnek mutatkozik és a fejlesztési képességekben is óriási potenciállal rendelkezik” – fogalmazott a spanyol pilóta.