Múlt héten megkezdték a száguldó cirkusz résztvevői a 2020-as szezonra való felkészülést Barcelonában. A három tesztnap során a Mercedes kiemelkedett a mezőnyből, ráadásul minden figyelem a forradalmian új, kettős tengelyű kormányzási rendszerre szegeződött, amellyel csütörtökön rukkolt elő a német gyári istálló.
Bár eleinte többen is vitatták ennek szabályosságát, az FIA eddigi állásfoglalása szerint teljesen legális az új szisztéma. Az első kerekek dőlésszögén a kormánykerék előrehúzásával, illetve hátratolásával lehet változtatni menet közben, ez pedig a bikák szerint mind a teljesítményre, mind a gumikezelésre komoly hatással van és igenis időt lehet vele nyerni.
A nagyközönség és a riválisok számára még csak öt napja lett világos, mit fundált ki a Mercedes, Valtteri Bottas bevallotta, hogy már közel egy éve tud a készülő trükkről. Dr. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója a mérnökökkel karöltve kiszámolta, hogy a Mercedes nagyjából két tizedmásodperccel járhat előttük és ezt teljes egészében a DAS-rendszernek tulajdonítja.
„Ezt a két tizedet a szűk, lassú kanyarokban szerzi a Mercedes hozzánk képest, mivel egyáltalán nem lép fel náluk semmilyen alulkormányzottság. Ezt pedig a DAS segítségével képesek elérni” – ecsetelte véleményét Marko az Auto Bild című lapban.
A Racing Point új autója is beszédtéma a paddockban, mivel az idei gép szinte egy az egyben a tavalyi Mercedes klónja. Ez egyelőre a köridőkben is erősen meglátszik, a Red Bull főtanácsadója azonban sietve megdicsérte motorszállítójukat, a Hondát. Helmut Marko szerint a Honda javulását éppen a testvércsapat, az Alpha Tauri tempóján lehet lemérni.
„Az Alpha Tauri is jól szerepel eddig, alig maradtak le a Racing Point mögött (a múlt héten). A Honda remekül fejlesztette az erőforrást, minden dicséretet megérdemel. A motor egyértelműen erősebb, kevesebbet fogyaszt és még a vezethetősége is jobb” – fogalmazott Marko.