Az elmúlt négy szezonban mindig a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a téli teszteken, utána azonban mindig fordult a kocka (általában már az idénynyitó időmérő edzésén) és a Mercedes átvette az uralmat és végül minden évben könnyedén söpörte be az újabb világbajnoki címet.
2020 eddig teljesen más képet mutat, a Ferrari csúnyán lemaradt, a Mercedes pedig az élre tört. Ha a német gyári istálló nem is tekerte fel igazán erőforrását, akkor a riválisok idén megint csak bottal üthetik Hamiltonék nyomát. A megtett körök tekintetében sem áll túl jól a technikai gondokkal küzdő Scuderia (egyedül a vörösök töltöttek a pályán sokkal kevesebbet), annál inkább a megbízható Red Bull és a tavaly csak vergődő Williams.
Az első teszthét tavaly még négy napig tartott, ezért egy háromnapos átlagot számolva hasonlítja össze a Gpblog.com a megtett tesztkörök közötti különbséget 2019-hez képest.
1. Williams: + 258 kör
2. Racing Point: + 185
3. Red Bull: + 115
4. McLaren: + 89
5. Renault: + 55
6. Alfa Romeo + 39
7. Mercedes: + 36
8. Haas: + 28
9. AlphaTauri: + 23
10. Ferrari: - 95
Éppen az elmúlt időszakban láthattuk, hogy nem sokat jelent, ha valaki a tesztelésen a leggyorsabb körrel jelentkezik, csak némi támpontot adhat a későbbiekre. A Mercedes azonban fél másodpercet javult tavaly ilyenkorhoz képest, az Ezüst Nyilakon kívül a Racing Point és az Alfa Romeo jegyzett gyorsabb kört. A Red Bull bő négy tizeddel marad el tavalyi önmagától, a Ferrari pedig majdnem két teljes másodperccel!
Mercedes: - 0.492s
Racing Point: - 0.218s
Alfa Romeo: - 0.148s
Williams: + 0.038s
Renault: + 0.259s
Red Bull: + 0.425s
Alpha Tauri: + 0.545s
McLaren: + 0.929s
Haas: + 1.304s
Ferrari: + 1,933s
Igaz, Max Verstappen és Sebastian Vettel is arról beszélt, hogy igazából még nem mentek rá a leggyorsabb körre, ezért jelentős javulásra számíthatunk a két másik élcsapattól. De vajon a Mercedes már mindent megmutatott? Hatalmasnak tűnik jelenleg a Mercedes fölénye.