A 2017-2020-as szabályciklus utolsó évében is jelentősen hozzányúlt konstrukciójához a Mercedes: az új W11 változásai három fő területen keresendők a technikai igazgató, James Allison elmondása szerint.
„A hagyományos téli fejlesztéseken túl három fő területbe fektettünk be: egy elöl, egy középen, egy pedig hátul található az autón. Elöl nagyobb strukturális komplexitás mellett döntöttünk a tengelycsonkok és felnik környékén, ami az általános teljesítményt szolgálja” – mondta Allison.
„Az autó közepén a bokszutcai trendet követtük azzal, hogy magasabb oldaldobozunkat alacsonyabb pozícióba helyeztünk, amely elrendezés aerodinamikai előnyökkel jár” – folytatta a szakember. A szakértők ezt a változást emlegetik legszembetűnőbbként. A Mercedes az utolsó a csapatok közül, amely álállt a kialakításra, melynek ismertetőjegye a postaláda nyílásához hasonló beömlő. A módosított szekcióhoz áramlatokat irányító légterelők is kirívóan összetett rendszert alkotnak.
„Az autó hátulján vállalkozó szellemű felfüggesztést alakítottunk ki, hogy aerodinamikai fejlesztési lehetőséget szabadítsunk fel. Mindhárom befektetés előrelépés magában is, valódi hatásuk azonban abban nyilvánul meg, hogy egy sor másodlagos aerodinamikai hasznot tesznek lehetővé a tél és remélhetőleg a szezon folyamán. Ahogyan mindig, az autó minden négyzetmilliméterén dolgoztunk, hogy a stabil szabályok mellett javulást érhessünk el.”
Az aerodinamika mellett természetesen a motor területén is igyekeztek lehetőséget találni a fejlődésre. Tavaly a túlmelegedés okozott fejfájást a csapatnak, így ezt próbálták kiküszöbölni: „Fejlesztettünk a hűtés csomagján. Nagyobb elülső felületet hoztunk létre, azaz nagyobb területet, amely az autó hűtést szolgálja. Ilyet a szezon közben nehéz lenne kivitelezni sok büntetés nélkül, két év között azonban lehetséges, és csak egy kis súlyba kerül. Megbízásunkból a HPP (a motorrészleg) azon dolgozott, hogy a motor működési hőmérséklettartományát tágítsa, mivel így kevesebb hűtésre lesz szükség” – magyarázta Allison.