DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

Érkezik a negyedik élcsapat az F1-be?

Hosszú évek óta megbonthatatlan a Ferrari-Mercedes-Red Bull trió uralkodása a Formula-1-ben. Az előjelek alapján azonban egyre többen hiszik, hogy az Aston Martin megtöri ezt a hegemóniát.

Rengeteg pénzt és energiát áldozott Lawrence Stroll arra, hogy bevásárolja magát az patinás Aston Martinba és ez januárban sikerrel meg is történt. Óriási részvényhányadával pedig alapvető döntési helyzetbe került a vállalatnál is, az új irányvonal pedig a Formula-1. Stroll jelenlegi istállója a Racing Point 2021-től az Aston Martin gyári csapataként folytatja a versenyzést.

A gyári támogatás és a hatalmas tőkeinjekció pedig alaposan megemelte az elvárásokat, a tulajdonos egyértelmű célként tűzte ki, hogy rövidesen be kell törni az élmezőnybe. 2021 után fokozatosan már a győzelemért vívott harcban kell számolni a Force Indiát felvásárló Strollékkal?

Stroll egyértelműen azt tűzte ki célul, hogy a gyári Aston 2021-től fokozatosan az élmezőny tagjává váljon


„Az új irányvonal nemcsak az Aston Martinnak, de a Formula-1-nek is nagyszerű hír. Az egyik legikonikusabb sportautó-gyártó márkának szüksége volt már az F1-es jelenlétre és ez 2021-től egy teljes mértékben gyári csapattal fog megvalósulni. Ez ráirányítja a figyelmet, a rajongók már most nagyon izgatottak, hogy láthatják Nagy-Britannia legkiválóbb sportautó-gyártóját” – idézi Ottmar Szafnauer csapatfőnököt az f1i.com.

„Ez óriási energiabomba a 465 kiváló dolgozónknak is. Különböző nevek alatt ez a csapat már harminc éve a Formula-1-ben szerepel és eljött az idő, hogy végre gyári gárdává nője ki magát. A múlt héten Lawrence (Stroll) beszédet tartott és egyértelmű célként jelölte meg, hogy az Aston Martinnak hamarosan a sportág egyik élcsapatává kell válnia.”

„Minden büszke arra, hogy egy ilyen legendás gyártó csapatánál dolgozhat az autósport csúcskategóriájában. A kereskedelmi aspektusok is egyértelműen megjelennek az utcai autógyártás és a Formula-1-es projekt között. Kölcsönös lesz a technikai együttműködés és ennek nagy szerepe van abban, hogy középtávon az Aston saját maga készítse el F1-es motorját, ebben is elindultak már az előkészületek. A változásoknak nem lesz azonnali hatása, 2021-től viszont már igen” – tette hozzá Szafnauer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: