Hatalmas tehetségként érkezett a száguldó cirkusz mezőnyébe a fiatal német, 2010-ben a Williamsnél kapott esélyt a Mercedeshez távozó Nico Rosberg helyén. Bár nagy áttörést nem sikerült elérnie (ráadásul a 2011-es évet kihagyni is kényszerült), látszott, hogy erős teljesítményre képes.
2012-ben Sergio Perez háromszor is dobogóra (egyszer a harmadik, kétszer a második fokára) állhatott a Sauber-Ferrarival, ez elég csábítóan hangzott Nico Hülkenbergnek ahhoz, hogy elfogadja a hinwiliek ajánlatát. Úgy tűnik, ezzel nagyot hibázott, az autó ugyanis jelentősen visszaesett és már kikerült a nagyobb csapatok látóköréből, akikkel egy évvel korábban még hírbe hozták.
„Nem minden átigazolásom bizonyult sikeresnek, ez mindig nehéz dolog a Formula-1-ben. Meg kell hozni egy döntést hat-nyolc hónappal azelőtt, hogy ténylegesen átkerülne az ember a másik csapatba, ez sosem könnyű. Ki tudná előre, hogyan alakul majd a következő évad?” – emlékezett vissza az F1-ből tavaly év végén távozó, rutinos német a Gptoday.net szakportálon.
„Utólag könnyű okosnak lenni, de most már én is úgy gondolom, hogy hiba volt 2013-ban a Sauberhez szerződnöm, annak ellenére, hogy a második félévem sokkal jobban sikerült. Szerintem ez az átigazolás nem hatott ki jól a későbbi pályafutásomra” – tette hozzá Hülkenberg.
2014-re ugyanis lehetséges lett volna a Red Bullnál és a Ferrarinál is megcsípnie egy ülést (Webber és Massa távozása miatt), de addigra kevésbé számoltak vele, mint egy évvel korábban. Érdekesség, hogy bár úgy tűnt, Sergio Perez élete szerződését kötötte a McLarennel, 2013-ban ő is kevesebb pontot szerzett (66 helyett 49-et), mint a megelőző esztendőben, mivel a wokingiak éppen abban az időszakban kezdték mélyrepülésüket, amelyből csak tavaly kezdtek végre kilábalni, igaz, a futamgyőzelemtől még mindig nagyon messze járnak.