DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

Különleges tények Michael Schumacherről

Hét világbajnoki cím, kilencvenegy futamgyőzelem, hatvannyolc pole-pozíció. Minden rajongó fejből vágja ezeket a német legendáról, de Schumacherrel egyéb érdekességek is történtek.

Jó néhány olyan dolog is fűződik Michael Schumacherhez, amit csak kevesen tudnak. Például, hogy F1-es debütálása előtt három futam erejéig a Német Túraautó Bajnokságban is versenyzett. 1990-ben és 1991-ben állt rajthoz a Mercedes színeiben, de nem igazán övezte siker a próbálkozásait, legjobb eredménye egy tizennegyedik helyezés.

A német a sportautó világbajnokságot sem kezdte túl jól, ugyanis 1990-ben, első kísérletre nem sikerült kvalifikálnia magát. Ennek az volt az oka, hogy versenyzőtársával, Jochen Mass-szal minden idejüket törölték, mivel az időmérő edzésen külső segítséget vettek igénybe, ennek okán nem sikerült minősíteniük magukat a futamra.

Folyamatos remeklését bizonyítja, hogy az 1993 és 1995 közötti időszakban mindössze egyetlen olyan esetet láthattunk, amikor Michael Schumacher célba ért és nem az első három között végzett. Az egyetlen kivételes futamon sem saját hibából esett vissza, 1995-ben a Kanadai Nagydíjon ugyanis műszaki hiba miatt nagyjából egy teljes kört veszített, mire visszaért a bokszba és az elektronikai hibát kijavították, végül nyolcadikként tért vissza, de a hajrában végül felzárkózott az ötödik pozícióba. Ennek köszönhette pályafutása egyetlen győzelmét Jean Alesi. Minden más esetben Schumacher vagy a dobogón végzett, vagy kiesett a versenyből.

Tizenkét világbajnoki cím tulajdonosa egy képen


Kicsit ismertebb tény, hogy az 1996-os Monacói Nagydíjon „két Michael Schumacher” versenyzett. David Coulthard újfejlesztésű bukósisakja ugyanis a párás körülmények között beázott és rendkívül zavaró mértékben párásodott, szerencséjére viszont az akkor még csak kétszeres világbajnok német kölcsönadhatta egyik tartaléksisakját, mivel a méret is rendben levőnek bizonyult, valamint a McLaren és a Ferrari főtámogatója is azonos volt.

Az 1997-es esztendő Schumacher és Jacques Villeneuve párviadaláról szólt. Pont ezért nagy furcsaság, hogy abban az évben egyetlen egyszer sem álltak együtt a dobogón. Az Olasz Nagydíjat leszámítva (ahol sem a kanadai, sem a német nem fért fel a pódiumra) valamelyikük mindig pezsgőzhetett, de sohasem egyszerre mind a ketten.

Schumacher GP2-es autóval is tesztelt a minél jobb felkészülés érdekében

Michael Schumacher nagyon komolyan vette a felkészülést 2010-es visszatérése előtt, de az új szabályoknak megfelelően akkor már csak igen korlátozott mértékben lehetett teszteléseket végezni Formula-1-es autóval. A hétszeres világbajnokot azonban óriási lelkesedés fűtötte, hogy minél jobban visszazökkenjen a versenyzésbe, egy GP2-es autót tesztelt hosszasan, annak érdekében, hogy újra visszajöjjenek a régi reflexek.

Kimondottan érdekes, hogy Michael Schumacher pályafutása során tesztelte a Ligier és a Sauber versenyautóit is, bár sosem fordult meg a fejében, hogy ezekhez a csapatokhoz igazoljon. A franciáknál azért végzett teszteket, hogy 1995 előtt (amikor is a Benetton a Ford-motorokat Renault-ra cserélte) minél inkább megszokja a francia erőforrás működését. A svájci gárdánál pedig őt kérték fel, hogy segítsen megoldani (az akkor először) Ferrari-motorokkal induló Sauber vezethetőségi gondjait.

A Renault-motorra váltás miatt 1994 végén a Ligier-be is bepattant

Michael Schumacher évek óta a leghosszabb ideje birtokolja a legtöbb futamgyőzelmet szerző pilóta büszke címét. A német legenda 2001 szeptembere óta ragadta magához ezt a rekordot és egyelőre továbbra sem adta ki a kezéből, most már több, mint tizennyolc éve. Korábban Jackie Stewart (27 siker) valamivel több, mint tizennégy évig birtokolta ezt a címet, Alain Prost (51 győzelem) pedig valamivel kevesebb, mint tizennégy évig, éppen a franciától vette át Schumacher ezt a rekordot.

Rengetegen hiszik azt, hogy Schumacher bukósisakján a hét csillag a megszerzett hét világbajnoki címet jelképezi. A valóságban semmi köze nincs ehhez, pályafutása elejétől folyamatosan látható volt a sisakján a hét csillag, ez egyszerű véletlen egybeesés. Fia, Mick Schumacher is hasonló mintázatú sisakkal versenyez egyébként.

2010 és 2012 között Michael Schumacher három esztendőre visszatért a Mercedes istállóval, de már nem volt olyan formában, mint 2006-os visszavonulásakor. Negyven felett ugyanis egyetlen közös évükben sem bírt a fiatal Nico Rosberggel, aki mindháromszor előrébb végzett az összetett pontversenyben, mint a hétszeres világbajnok. Schumacher már hat éve élete legnagyobb harcát vívja súlyos síbalesete után, felesége a napokban biztató üzenetet tett közzé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: