DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Mercedes megtörné a Ferrari szombati uralmát

Az Ezüst Nyilak motorfejlesztési főnöke elismeri, a Ferrari idén jobb erőforrással rendelkezett, legalábbis a kvalifikációs tempót tekintve. Azon dolgoznak, hogy jövőre ebben is a vörösök elé kerüljenek.

Ha valaki csak a Mercedes főnökeinek nyilatkozatait hallaná így a 2019-es szezon végeztével, arra következtetne, hogy a német gyári istálló gyenge évet zárt és fűti őket a visszavágás vágya. A napokban a világbajnok gárda technikai igazgatója beszélt arról, hogy ha nem jelentkeznek komoly előrelépéssel, akkor jövőre a Ferrari és a Red Bull is alaposan elpáholja a Mercedest.

Az év elején fő esélyesnek tartott Scuderia a huszonegy futamból mindössze hármat volt képes megnyerni (miközben a Mercedes tizenötöt), de az évad döntő többségében az látszott, hogy az olaszok motorja erősebb, mint a riválisoké. A végsebesség tekintetében mindenképpen, bár az austini, szorosabb vizsgálatok kezdetével a fór mértéke látványosan megcsappant.

A zsinórban hatodik világbajnoki címét begyűjtő Mercedes motorfejlesztési főnöke sem tagadja, hogy az olasz erőforrás szombatonként mindenképpen jobban teljesített. Csakhogy ez önmagában még kevés a futamok megnyeréséhez.

A Mercedes is keresi azt a plusz erőt, amit a Ferrari szombatonként elő tud húzni


„Ami a kvalifikációs teljesítményt illeti, a Ferrari idén megmutatta, hogy jobb az autója, mint a miénk, de szerencsére nem szombaton, hanem vasárnap osztják a pontokat a futam leintése után. Pedig a motor nagymértékben hozzájárul a versenyautó összteljesítményéhez” – idézi Andy Cowellt a Motorsport-magazine.

„Nem hinném, hogy visszafogna minket a gép tervezése, mindig nagyon nyitottan állunk a kérdéshez. Az sincs szabályozva, hogy hova tehetjük a turbófeltöltőt, de igyekszünk úgy megtervezni az erőforrást, hogy a bukósisak mögötti részen, a bukókeret mögött ne bontsuk meg az aerodinamikát.”

„A Ferrari az időmérőkön képes volt pluszban doppingolni motorjai erejét, úgyhogy nekünk még keményebben kell dolgoznunk, hogy mi is megtaláljuk erre a megoldást, hogy az egykörös tempónkon tovább javítsunk. Ugyanakkor bármit is teszünk, nagyon fontos, hogy a futamokon látott (általában kiemelkedő) versenytempónkat ne tegyük tönkre.”

„Hozzá kell tenni, hogy a versenyautónk csomagjának rendkívül fontos része a megbízhatóság, semmivel sem kevésbé, mint a jó taktika és a pilóták megfelelő kezelése” – mutatott rá Cowell. Ne feledjük, 2019-ben Lewis Hamilton autója egyszer sem mondta fel a szolgálatot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: