Tavaly ősszel mindenki örült, amikor a Williams bejelentette, hogy 2019-ben a teljes szezonra állandó ülést kap az istállónál Robert Kubica, aki ezzel nyolc év kihagyás után térhet(ett) vissza a száguldó cirkusz világába. Bár sokan féltették, hogy 2011-es ralibalesete miatt csak korlátozott mozgásra képes jobb karja nem fogja végigbírni fizikálisan a szezont, de az egyszeres futamgyőztes mindenkire rácáfolt.
Sajnos a rendkívül gyenge FW42-es miatt nem is tudta megmutatni valódi tudását, a két Williams ugyanis rendre az utolsó két helyen végzett szinte minden versenyen. Kubica egyetlen szerencsés pontot szerzett Németországban, Russell viszont egyszer sem tudott a legjobb tízbe kerülni. A tabella ellenére egyértelműen látszott, hogy az újonc brit volt gyorsabb kettejük közül.
Egyetlen területen azonban Russell szinte egész évben gyengébben teljesített. „A második félévben szinte minden versenyem arról szólt, hogy Robert az első körben elém került, nem rajtoltam elég jól. Nem voltam elég agresszív, utána pedig hiába rendelkeztem volna jobb versenytempóval, a futam feléig nem tudtam őt megelőzni” – magyarázta George Russell.
„Abu Dhabiban is ugyanez volt a helyzet, a rajt után huszonnégy körön át csapattársam mögött voltam, amikor végre megelőztem, utána nagyon nagyon erős tempóval jelentkeztem. A rajtjaimon és az első köreimen jócskán javítanom kell” – tekintett előre Russell, akiről Toto Wolff úgy tartja, egyértelmű, hogy hamarosan a gyári Mercedes pilótája lesz.