Steward
Bognár Viktor
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 14. péntek
F1

A Williams már inkább Formula-2-es csapat?

Kétségtelen, hogy az utóbbi évek leglátványosabb zuhanását a Williams-Mercedes mutatta be a Formula-1-ben. Vitalij Petrov egykori menedzsere szerint az istálló már másodvonalbelinek sem nevezhető.

2004 után látványosan elkezdett visszaesni a korábban számtalan világbajnoki címet begyűjtő Williams. 2012-ben még egy szerencsés futamgyőzelmet szerzett a grove-i istálló Pastor Maldonado révén, azóta viszont annak ellenére tart a győzelemínség, hogy a hibridéra kezdetén egészen jó autóval jelentkeztek, ráadásul jó ütemben váltottak az akkoriban domináló Mercedes-motorra.

A Felipe Massa – Valtteri Bottas páros rendszeres résztvevője volt a pezsgőzéseknek, de ahogy telt az idő, ezek az alkalmak egyre csak ritkultak. 2017-ben még egy utolsó dobása volt a gárdának Lance Stroll révén, szintén nem kis szerencsével állhatott pódiumra az Azerbajdzsáni Nagydíjon, azóta viszont egészen látványos a lejtmenet.

A Williams évek óta képtelen megállni a lejtőn


Többen kritizálták a Williams működési és döntéshozási mechanizmusát, de ezeknek csak annyi eredménye lett, hogy például Jacques Villeneuve-öt kitiltották az istálló motorhome-jából. Pedig valami biztosan nincs rendben, erről Oxana Koszcsenko, Vitalij Petrov egykori menedzsere beszélt nemrég. Ha nem változtat drasztikusan a 80-as, 90-es évek meghatározó gárdája, sosem lesz javulás.

„Úgy látom, a csapatnak óriási szüksége lenne komolyabb strukturális átszervezésre. A Williams ugyanis jelenleg már másodvonalbelinek sem nevezhető, sokkal inkább tűnik úgy, mintha egy Formula-2-es istálló lenne” – ecsetelte véleményét Koszacsenko az Izvesztyia hírügynökségnek.

„Abszolút logikátlan érzelmi állapotok és stratégiai döntések sorát mutatta be a csapat, ennek eredményeképpen már az évad elejétől kezdve hatalmas hátránnyal indultak és a szezon későbbi szakaszában sem tudtak felzárkózni. Ugyanakkor teljesen biztos vagyok George Russell és Robert Kubica képességeiben és tehetségében. Pontosan tudom, hogy azért volt idén ennyi problémájuk, mert képtelenek lettek volna kihasználni a bennük rejlő potenciált, ezzel az autóval lehetetlen volt jól menni” – tette hozzá Koszacsenko. George Russell vezetői tudását egyébként Toto Wolff is nagyra értékeli, teljesen biztos abban, hogy hamarosan a gyári Mercedes pilótája lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?