2019-ben már az évad igen korai szakaszában kikristályosodott, hogy csak a két Mercedesnek lehet reális esélye behúzni a világbajnoki elsőséget, mivel a Ferrari és a Red Bull is jócskán lemaradva követték az első nyolc versenyhétvégén domináló és folyamatosan futamgyőzelmeket gyűjtögető Ezüst Nyilakat. Igaz, év közben ismét tapasztalhattunk olyat, hogy a Mercedes egy csapatutasítással védte meg Hamiltont Bottastól, például Szingapúrban.
Austinban Lewis Hamilton végül matematikailag is bebiztosította újabb bajnoki címét, de a nyári szünettől kezdve felemelkedett egy új, komoly rivális, Max Verstappen a folyamatosan fejlődő RB15-össel és az egyre inkább kitűnő tempóval rendelkező Honda-erőforrással. A holland ugyan „csak” harmadik helyen végzett az összetettben, de három futamgyőzelmével és számtalan más dobogós helyezésével megmutatta kiemelkedő tudását, váltott csapattársaihoz képest is.
„Nem könnyű választani Hamilton és Verstappen közül, ha a szezon legjobb pilótáját kell megneveznem. Hamilton megnyerte a világbajnokságot, de ha döntenem kell, mégis Max Verstappent helyezném kevéssel előrébb” – írta a BBC elemzésében Jolyon Palmer.
„Irgalmatlanul nagy tempója miatt kellett Pierre Gaslyt visszaküldeni a Toro Rossóhoz a nyári szünetben, most pedig már Alex Albonon lesz egyre nagyobb a nyomás. A Red Bull hiába keresi kétségbeesetten a csapattársat, aki akár csak megközelíti Verstappen szintjét.”
„A szezon első felében Ausztriában úgy nyert futamot Verstappen, hogy az első körben még csapattársa mögött volt, a leintésig mégis lekörözte őt. Ez hatalmas különbséget mutat az ellen a Gasly ellen, aki tavaly Brendon Hartley-t mosta le a pályáról, idén pedig visszatérése után Danyiil Kvjatot is.”
„Három futamgyőzelem, elképesztően kevés vezetői hiba és folyamatos veszély a Ferrarikra és a Mercedesekre, ez volt idén Verstappen, aki egyértelműen megmutatta, mennyire jó pilótája a mezőnynek” – fogalmazott Palmer.