Tavaly, a Hondával frissen összeállva még csak a kilencedik helyezés jött össze a konstruktőri bajnokságban, idén már a hatodik pozícióba sikerült feltornásznia magát a gárdának úgy, hogy mindössze hat egységgel maradt el a jóval magasabb célokat megfogalmazó Renault-tól. 2018-ban csak harminchárom, idén már nyolcvanöt szerzett ponttal zártak, köztük egy második és egy harmadik helyezéssel. Tizenegy év után szerzett dobogós helyet a csapat, ráadásul rögtön kettőt!
Az idényzárón Danyiil Kvjat is kitett magáért és szenzációs gumikezelésének köszönhetően két pontot szerzett. „Remek, hogy így fejezhettem be az évet, az első, nagyon hosszú etapom az eredeti gumikon talán egész életem eddigi legjobb etapja volt. Úgy nyomtam neki, mintha nem is lenne holnap. Minden egyes körben gyorsabb voltam, mint a körülöttem levő autók, fantasztikus érzés volt vezetni az autót” – ecsetelte véleményét az orosz pilóta.
„Ha visszanézünk a szezon egészére, nagyon elégedettek lehetünk a fejlődésünkkel. Mindezt egy elképesztően szoros középmezőnyben sikerült elérnünk. Az STR14-es gyakorlatilag egész évben versenyképesnek mutatkozott és remekül reagált a fejlesztésekre. Bár mindig lehet javulni, a kemény munka eredményeképpen a Toro Rosso hatodikként zárt az összesítésben, ezt nagyon megérdemeltük. Ráadásul remekül megalapozhatja 2020-as teljesítményünket is” – nyilatkozta Joey Egginton technikai igazgató.
A csapatfőnök hasonlóan elégedett az idei produkcióval. „Ez volt a Toro Rosso eddigi legsikeresebb szezonja, kétszer is sikerült dobogóra állnunk, Danyiil Hockenheimben, Pierre pedig Sao Paolóban hajtotta végre ezt a bravúrt. Összesítésben hatodikak lettünk, alig néhány ponttal lemaradva az ötödiktől.”
„Szeretném megköszönni Danyiil és Pierre érett versenyzését és elkötelezettségét, valamint az összes csapattag fantasztikus idei munkáját. Nemcsak Faenzában, hanem Bicesterben is kiemelkedően jól dolgoztak a srácok, mert az aerodinamikai részlegtől kapott fejlesztések mindig kitűnően beváltak év közben” – fogalmazott Franz Tost.